Verksamhetsutvecklare kundtjänst

Järfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen / Butikssäljarjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen i Järfälla

Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med 66 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i.
Vi bygger Sveriges bästa kundtjänst, till den behöver vi Sveriges bästa verksamhetsutvecklare. Vi tror att det är du.
Kundtjänsten har som mål att ge bästa möjliga service till Järfällaborna och våra interna uppdragsgivare. Kundtjänsten är nystartad och vi håller på att bygga upp våra arbetssätt.

Publiceringsdatum
2011-04-08

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill vara med och bygga upp kundtjänstens verksamhet genom att vara enhetens koordinator mot uppdragsgivarna och vår interna processledare.
Du är direkt underställd kundtjänstchefen och är ett aktivt stöd till gruppcheferna. Du kommer att arbeta med att koordinera och kvalitetssäkra kundtjänstens uppdrag gentemot interna uppdragsgivare. Du ansvarar för samordningen mot våra uppdragsgivare med tillhörande överenskommelser och gränssnitt. Vidare ingår arbetsuppgifter såsom t ex resursoptimering, prognosticering, kapacitet- och kontinuitetsplanering.
Du kommer att få uppdraget att samordna vårt arbete med att införa EN-standarden för kundkontaktcenter eller COPC vilket innebär att det ingår olika utvecklingsprojekt såsom att initiera arbetsmetoder, genomföra processkartläggningar och verksamhetsmodellering.
En mindre del av din tid kommer du också att ta emot kundsamtal på samma sätt som all personal i kundtjänsten, inklusive chefer och administrativ personal.
Du kommer att ansvara för dokumentation av våra standardprocedurer och övergripande ekonomisk uppföljning. Arbetsuppgifterna är inte sällan av adhoc-karaktär och kommer att variera över tid.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Minst gymnasieexamen, gärna universitetsexamen med ekonomisk inriktning
• Erfarenheter av processutveckling och projektledning
• Goda kunskaper i office-paketet
• Goda kunskaper i såväl svenska som engelska
Vi ser gärna:
• Erfarenhet/kunskap från EN-standarden för kundkontaktcenter alternativt COPC
• Erfarenheter från kundtjänster, callcenter m.m.
• Erfarenheter av arbete med SLA, SOP, ISO mfl.
• Kunskaper inom Lean, ITIL mfl.
Vi vill att du är van att analysera verksamhetsbehov och har hunnit arbeta några år inom liknande områden. Du bör ha ett stort intresse av att arbeta med processer, uppföljning och statistik och kunna ha ett övergripande helhetsperspektiv på verksamheten.
Som verksamhetsvecklare kommer du att fungera som en intern processledare för enheten och det är därför viktigt att du är självgående samtidigt som du tycker om att samarbeta med andra. En framgångsfaktor är att du är lätt att samarbeta med samtidigt som du är strategisk och strukturerad i ditt angreppssätt och i ditt arbete.
Då kundtjänsten är under uppbyggnad är det viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du motiveras av att vara med och bygga upp en verksamhet och trivs i en prestigelös och lösningsinriktad arbetsmiljö.
Vi erbjuder friskvård, kontinuerlig kvalitets- och kompetensutveckling samt ergonomiskt utarbetade arbetsplatser.
Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-25
Ange följande referens när du ansöker: A211032
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
André Hagberg, Enhetschef Kundtjänst, 08-580 281 65, andre.hagberg@jarfalla.se
Marie Stålhammar, Marie.Stalhammar@jarfalla.se

Facklig kontakt
Johan Johansson, SKTF, 08-580 286 60

Företag
Järfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen

Adress
Järfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen
17780 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
899577

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen: