Verksamhetsutvecklare kundservice

Adecco Sweden AB / Organisationsutvecklarjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige

Blekingetrafiken har Sveriges nöjdaste kollektivtrafikkunder. Eftersom vi vill fortsätta att ligga i framkant söker vi nu en erfaren och engagerad verksamhetsutvecklare för att ta vår kundservice till nästa nivå. Rollen är både operativ, taktisk och strategisk och passar dig som trivs på en stimulerande arbetsplats vars arbete påverkar många Blekingebors vardag.

Om jobbet
För Blekingetrafiken är målet att finputsa kundupplevelsen ytterligare och bibehålla branschens bästa kundupplevelse.
I rollen som Verksamhetsutvecklare fokuserar du på att utveckla och arbeta fram strategier för att öka kundtillfredsställelse på kort och lång sikt. Du har en nära dialog med kundserviceteamet för att följa ärenden och aktivt arbeta för att framtida kundärenden löses på bästa sätt. Du ansvarar för att definiera processer, följa upp och driva förbättringsarbete utifrån kundperspektivet för hela Blekingetrafiken. I rollen kommer du även att ha ett nära samarbete med övriga verksamhetsutvecklare på Blekingetrafiken. Genom att regelbundet ta del av marknadsundersökningar och trendanalyser håller du dig informerad om förändringar i kundbeteende och marknadstrender.

Inom kundservice står vi inför en digital omställning där vi strävar efter effektivare arbetssätt och arbetsflöden. Vi är övertygade om att detta är nyckeln till att skapa en smidigare och mer tillfredsställande upplevelse för våra kunder. I din roll som Verksamhetsutvecklare driver du arbetet med att implementera nya digitala lösningar för att förbättra kundupplevelsen. Du kommer även vara en viktig del i framtida upphandlingar.

Ditt uppdrag driver du självständigt utifrån definierade mål och leder dina kollegor inom kundservice i olika processer och projekt. Blekingetrafiken bedriver ett målarbete för att uppnå de övergripande målen för verksamheten. I målarbetet kommer du att vara gruppledare för området kundbemötande och kundservice där kollegor från olika delar av verksamheten medverkar.

Slutligen vet vi av erfarenhet hur viktigt det är att vara ute och träffa våra kunder. Inte enbart för att stärka varumärket, utan även för att aktivt ta till dig nya insikter och erfarenheter. Som Verksamhetsutvecklare kommer du därför vara delaktig och representera Blekingetrafiken i olika kundforum, nätverk och externa sammanhang såsom mässor och möten.

Om dig
För oss är det viktigt att din inställning är att varje kundkontakt ses som en möjlighet att skapa en positiv upplevelse. Därför söker vi dig som har erfarenhet av verksamhetsutveckling, då resultatet med nöjda kunder kräver mycket bakomliggande arbete. Du är självgående och van att driva projekt. Du har en hög känsla för service och är en god kommunikatör

Vi ser fram emot att arbeta med dig eftersom du har ett innovativt arbetssätt och en vilja att bygga upp och utveckla vår kundupplevelse. För att få rätt saker gjorda, på rätt sätt, har du en analytisk förmåga där du både tänker och arbetar strategiskt med kundinsikter. En nyckel för framgång för hela Blekingetrafiken är vår omvärldsbevakning, där vi gärna sneglar på andra branscher för att dra nytta av nya arbetssätt och trender.

Blekingetrafiken är en liten arbetsplats där vi tillsammans får saker att hända. Därför söker vi en person som har lätt för att samarbeta och som är prestigelös i sitt arbetssätt. För att trivas hos oss behöver du inte enbart vara driven och effektiv, utan också ha uthållighet och ett långsiktigt perspektiv.

Publiceringsdatum
2024-03-15

Kvalifikationer
• Flerårig erfarenhet av arbete inom kundservice.
• Avslutade gymnasiestudier.
• Dokumenterad erfarenhet av att leda utveckling och förbättringsarbete. Exempelvis teamledare, processledare, verksamhetsutvecklare.
• Erfarenheter av arbete med nyckeltal, målvärden, KPI:er eller motsvarande.

Det är meriterande om du har:
• Relevant universitets-/högskoleutbildning.
• Erfarenhet av att arbeta med förändringsledning.
• Erfarenhet av att flytta kundärenden från traditionella kanaler till digitala.
• Erfarenhet av processledning eller projektledning.

Om Blekingetrafiken och Region Blekinge
Blekingetrafiken är en del av Region Blekinge och är en politiskt styrd organisation. Vårt uppdrag är att bidra till att det ska vara enkelt att leva i Blekinge utan bil och målet är att fler ska välja att åka kollektivt. Det tror vi att vi gör bäst med engagerade kollegor som brinner för kundens bästa. Blekingetrafiken är en spännande och rolig arbetsplats med kontinuerligt utvecklingsarbete.
Verksamheten ansvarar för resande med buss, tåg, skärgårdstrafik, skolskjutsar, färdtjänst samt sjukresor. Här finns det en stor bredd av kompetenser; vi arbetar med trafikplanering, marknadsföring, information, affärsutveckling, verksamhetsutveckling, beställningsmottagning och kundservice.
Vi är ca 45 medarbetare men vi sysselsätter ungefär 700 personer genom att trafiken är upphandlad så att andra trafikföretag kör på Blekingetrafikens uppdrag.
För oss handlar kollektivtrafik om så mycket mer än resor. Blekingetrafiken är ett starkt varumärke och en attraktiv arbetsgivare. Tillsammans med kunder skapas möten och det bidrar till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner, där människor kan bo och leva med livskvalitet.

Blekingetrafiken utsågs nyligen till årets arbetsplats på Region Blekinge 2023.

Om tjänsten
• Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.
• Tillträde efter överenskommelse.
• All tillsvidareanställd personal är krigsplacerad.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar Blekingetrafiken med Adecco. Sista ansökningsdag är 240407 men ansök redan idag då vi kommer att tillämpa löpande urval i rekryteringen.
Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Carina Falck på carina.falck@adecco.se alternativt på telefon 0736-847245.

Frågor
Kontakta Andreas Leijonbielke, Verksamhetschef Enheten Kundservice och serviceresor.
E-postadress: andreas.leijonbielke@blekingetrafiken.se
Telefon: 0455-73 71 76

Facklig kontakt
Karl-Johan Svärd, SACO
E-postadress: karl-johan.svard@blekingetrafiken.se
Jan Johansson, Vision
E-postadress: jan.johansson@blekingetrafiken.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-45011".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Senior Rekryteringskonsult
Carina Falck

Jobbnummer
8544893

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: