Verksamhetsutvecklare Kundanalys

Försäkringskassan / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Referens: 034168-2009
Huvudkontoret, Försäkringsprocesser
Verksamhetsområde Verksamhetsstöd, enheten för Processtöd och kundbemötande söker
Verksamhetsutvecklare Kundanalys
för placering i Stockholm

Publiceringsdatum
2009-04-08

Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare Kundanalys ingår du, tillsammans med en grupp medarbetare, i ett team som ska utreda, mäta och följa upp hur Försäkringskassans kundorientering fortlöper samt hur våra kunders behov av service utvecklas.
Du genomför detta arbete i en rad arbetsgrupper i vilka det ingår personal och kompetens från såväl huvudkontorets övriga funktioner som Försäkringskassans kundmötesorganisation. Du deltar också i arbetet med att utforma, genomföra och analysera Försäkringskassans kundundersökningar i nära samarbete med Avdelningen för Försäkringsutveckling. Du arbetar direkt på uppdrag av olika avdelningar och enheter inom Försäkringskassan med att genomföra marknadsundersökningar i nära samarbete med interna och externa leverantörer. Slutligen kommer du att ingå i en rad arbetsgrupper som utformar Försäkringskassans övriga processer. Ditt uppdrag i detta sammanhang är att säkerställa att dessa processer utformas så att det effektiva kundmötet hela tiden är i centrum.

Kvalifikationer
Krav som du uppfyller
•           Högskoleutbildning inom marknadsföring
•           Dokumenterad erfarenhet av att ha genomfört marknadsundersökningar, gärna som projektledare på ett undersökningsföretag.
•           Dokumenterad analytisk förmåga
•           God pedagogisk förmåga
•           Goda kunskaper i MS Office
Övriga egenskaper som du besitter
Du är lyhörd, tydlig och kommunikativ. Du drivs av att försöka förstå hur saker och ting hänger ihop samt hur man med denna insikt kan skapa effektiva kundmöten. Du är prestigelös och resultatorienterad och strävar efter att med hjälp av kompetensblandade arbetsgrupper hitta de bästa lösningarna. Stor vikt kommer att läggas vid den personliga lämpligheten. Stationeringsort är Stockholm.

Övrig information
Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Tillträde snarast.
Mer information
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Barbro Jonsson, Verksamhetsområdeschef, 010-116 93 06. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du Björn Törnqvist, HR Specialist, 010-119 56 75.
Fackliga kontaktpersoner är för SACO Pernilla Unell, 010-116 97 39 och för ST Anne Hagberg, 073-914 13 16.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 034168-2009 senast den 20 april 2008.
Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
431273

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: