Verksamhetsutvecklare inriktning systemförvaltning, Gävle

Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet / Datajobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet i Gävle, Stockholm, Kiruna eller i hela Sverige

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

Våra myndighetsgemensamma enheter levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.

Inom enheten för Informationsstyrning arbetar vi med registratur, arkiv och förvaltning av myndighetens diarium och e-arkiv. Vi samordnar även myndighetens dataskyddsfrågor.


Publiceringsdatum
2021-12-02

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare med fokus på systemförvaltning är du, tillsammans med en kollega, nyckelperson i förvaltningsorganisationen för LISA, Lantmäteriets myndighetsgemensamma systemstöd för ärende-, dokument-, kund- och arkivhantering. Ni arbetar nära produktägaren, kravsamordnaren, utvecklingsteamet och andra verksamheter inom Lantmäteriet.

Arbetet innefattar systemunderhåll och -uppdateringar samt deltagande i planering och tester inför nya releaser. Du hjälper och ger råd till systemanvändarna och är ett viktigt stöd när nya verksamheter ska lotsas in i systemet, både genom rådgivning och utbildningar. I tjänsten ingår även behörighetsadministration och behörighetskontroller.

Tjänsten innebär många kontakter inom Lantmäteriets olika verksamheter och vid utveckling av nya funktionaliteter kan även externa kontakter förekomma.

Liknande arbetsuppgifter för andra myndighetsgemensamma system kan komma att ingå i arbetsuppgifterna.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom för tjänsten relevant område, exempelvis inom IT-administration eller IT-säkerhet. Du har erfarenhet av att arbeta med användarstöd inom IT och behörighetsadministration, samt har goda kunskaper i Office-paketet och god digital förmåga.

Det är meriterande med erfarenhet av arbete med myndighetsgemensamt systemstöd eller systemförvaltning. Det är även meriterande om du har kunskaper i diarieföring i ett ärendehanteringssystem och kunskaper i offentlighetsprincipen. Vidare är det värdefullt om du har kunskaper av kodning i mallar och kan ta fram informativa texter, instruktioner och stödmaterial till systemanvändare. Utöver det är det meriterande med kunskaper om Lantmäteriets olika verksamhetsområden.

Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper, då tjänsten kräver att du är självständig och besitter god förmåga att planera ditt dagliga arbete. Eftersom arbetsuppgifterna och verksamheternas behov varierar krävs det även att du är flexibel och vid behov kan omprioritera. Då tjänsten innebär många kontakter med andra krävs det att du är en prestigelös lagspelare som bidrar till ett välfungerande samarbete utifrån verksamhetsperspektiv. Arbetsuppgifterna kräver att du är noggrann och har lätt för detaljer. Personen vi söker behöver även vara nyfiken och ha viljan och förmågan att utveckla sig och lära sig nya saker samt ha lätt för förändringar.

Tjänstgöringsort är Gävle men du kommer att ha möjlighet att arbeta viss tid på distans.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare och att en säkerhetsprövning kommer att genomföras före tillsättandet. För att du ska vara aktuell för tjänsten måste du ha blivit godkänd i säkerhetsprövningen.

ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.

Hos oss har du möjlighet att utföra arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret.
Det är verksamheten och gällande regelverk som styr. Vi kallar det den hybrida arbetsplatsen.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.

Urval sker löpande under ansökningstiden. Intervjuer sker från och med vecka 1. 2022.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C69128-2021-48".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lantmäteriet (org.nr 202100-4888)

Arbetsplats
Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet

Kontakt
Enhetschef Informationsstyrning
Anu Sundin
026-63 32 05

Jobbnummer
6147407

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet: