Verksamhetsutvecklare inom administrativta avdelningen, Solna

Skatteverket / Organisationsutvecklarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Vi erbjuder dig en viktig roll där du bidrar till att verksamheten utvecklas, och du har möjlighet att påverka framtiden för myndigheten. Genom att driva och delta i olika uppdrag, projekt och metoder för verksamhetsutveckling bidrar du till att förbättra Skatteverkets förmåga att utföra sitt uppdrag.

Dina arbetsuppgifter som verksamhetsutvecklare innebär att du arbetar med utveckling av administrativa avdelningens olika verksamheter. Avdelningen ansvarar för områdena personal, inköp och upphandling, lokalförsörjning och lokalförvaltning, internservice, dokumenthantering och användarstöd. Du kommer att arbeta såväl i grupp som individuellt. Arbetet innebär att du kan leda eller delta i större projekt eller mindre uppdrag. Du kommer att ansvara för att planera, genomföra och följa upp utvecklingsinsatserna.

Du möter avdelningens chefer och medarbetare i deras vardag och samarbetet sker allt som oftast med andra avdelningar inom Skatteverkets huvudkontor.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som har

• högskoleexamen inom ett område som är relevant för rollen, eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
• erfarenhet av verksamhetsutvecklingsarbete, gärna i större organisationer
• förmåga att coacha grupper i förändringsarbete
• erfarenhet av projektarbete, gärna som projektledare
• social kompetens och god samarbetsförmåga
• ett strukturerat arbetsätt och god planeringsförmåga
• drivkraft och förmåga att arbeta proaktivt  
• god kommunikativ och pedagogisk förmåga, i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av budget- och prognosarbete samt kunskap om målanalys, processmodellering, pedagogik och presentationsteknik.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-08-17

Ersättning
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter  Sävje, enhetschef 010-574 82 33
Johan Almstrand, facklig kontaktperson Saco 010-573 62 70
Anders Tell, facklig kontaktperson ST 010-577 63 49
Helene Hedin, HR-konsult 010-574 82 97

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
17194 Solna
17194 solna

Kontorsadress
17194 Solna

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2390796

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: