Verksamhetsutvecklare Fastigheter Landstinget Kronoberg

Landstinget Kronoberg, Servicecentrum / Organisationsutvecklarjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Kronoberg, Servicecentrum i Växjö, Ljungby eller i hela Sverige

I Landstinget Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Här får du utvecklas - både som människa och i din yrkesroll. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Fastigheter är ett verksamhetsområde inom Servicecentrum i Landstinget Kronoberg. Vi förvaltar egna lokaler om ca 270 000 m2 på 8 orter inom Kronobergs län samt externt inhyrda lokaler och ansvarar för att landstingets olika verksamheter ska ha tillgång till funktionella lokaler. I verksamhetsområdet finns breda kompetenser inom förvaltning, säkerhet, projekt och byggledning samt drift och underhåll av landstingets lokaler. Inom fastigheter är det ca 55 anställda.

Publiceringsdatum
2013-09-09

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som brinner för att utveckla verksamheten ur ett ledningsperspektiv och har stor erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling på ledningsnivå.

Du kommer på verksamhetschefens uppdrag svara för utveckling av den interna verksamheten och i gränsdragningen mot andra verksamheter. Med din kompetens och erfarenhet ska du vara ett stöd och bollplank till cheferna och andra nyckelpositioner, vara motorn i processerna, leda förbättringsarbete/projekt, ansvara för uppföljningar, säkerställa förankringen av processer och rutiner, återkoppla, stöd vid dokumentation samt kvalitetssäkra detta. Det är viktigt att kunna ha helhetsperspektivet och samverka med andra verksamheter.

Kvalifikationer
För att trivas hos oss är du självständig och trygg i dig själv. Du tycker om att driva förändringsprocesser och har förmåga att ständigt nå förbättringar. Du inspirerar och engagerar och trivs med att leda arbetsgrupper. Som person är du strukturerad och noggrann. Du har en bra samarbetsförmåga, är dessutom kommunikativ vilket betyder att du har en bra förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Du har erfarenhet av att leda process- och verksamhetsutvecklingsarbete samt god datavana då man i rollen ska utföra många rapporter. Det är önskvärt att man har erfarenhet av kvalitetsledningssystem, utbildning i detsamma är meriterande. Du ska minst ha eftergymnasial utbildning och då gärna ingenjörsutbildning med någon inriktning mot logistik.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-02-01 Eller enl överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-09-29
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.
Ange följande referens när du ansöker: SEC 17/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulf Honeth, Förvaltare 0470-58 93 07
Malin Falkström, HR-konsult 0470-58 63 68 malin.falkstrom@ltkronoberg.se

Facklig kontakt
Mikael Persson, Vision 0470-58 97 01
Johan Ekelöf, Kommunal 0470-58 93 76

Företag
Landstinget Kronoberg, Servicecentrum

Adress
Landstinget Kronoberg, Servicecentrum
Ingelstadsvägen 9
35188 Växjö

Jobbnummer
1648136

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Kronoberg, Servicecentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Kronoberg, Servicecentrum: