Verksamhetsutvecklare/ansvarig för fordonskvalitet
Transportstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro,
Nora,
Askersund,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.
Om du ska trivas hos oss:
• behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänkta långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.
Du tillhör fordonsregistreringsenheten inom fordonsregistrerings- och ärendestödsavdelningen. Fordonsregistreringsenhetens uppdrag är att säkerställa att det finns en väl fungerande verksamhet och stöd för Transportstyrelsens volymmässigt största sakområde. Detta innefattar ansvar för verksamhetsprocesserna, beställning av verksamhet och it-funktionalitet, samarbete med olika branschorganisationer samt informationsförsörjningen till ett stort antal företag, myndigheter m.fl.
Vi söker nu en verksamhetsutvecklare som ska ansvara för samordningen av ett område samt ansvara för att vi har rätt informationskvalitet i fordonsdelen av Vägtrafikregistret. Vägtrafikregistret omfattar ca 10,5 miljoner fordon och årligen byter ca en tredjedel av fordonsparken ägare samt det registreras ca 450 000 nya fordon. I dina arbetsuppgifter ingår att identifiera, driva och leverera uppdrag inom ansvarsområdet. Genom arbetet kommer du jobba nära medarbetare inom och utanför den egna avdelningen och kommer att få ett brett kontaktnät inom hela myndigheten. Du kommer även att ha kontakter externt med andra myndigheter eller företag.
Du kommer att
• leda och ansvara för arbetet med att säkra upp informationskvalitet i registret
• ansvara för samordningen av arbetet kring området "person och intressent" som försörjer myndighetens verksamhetsområden med uppgifter om fysiska och juridiska personer
• arbeta med och bereda frågor av operativ och strategisk karaktär
• leda verksamhetsutveckling
• kvalitetssäkra informationen och hanteringen i registren utifrån juridiska aspekter
• driva och delta i projektarbete.
Du måste ha
• en akademisk examen relevant för arbetsuppgifterna eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• flerårig erfarenhet av arbete i verksamheter med komplexa IT-miljöer med många inblandande parter
• vana att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• vana att läsa och uttrycka dig på engelska.
Det är meriterande om du också har
• erfarenhet av att jobba i projektform med inriktning mot verksamhetsutveckling eller systemutveckling
• vana att arbeta med tydlig målstyrning och ha erfarenhet att följa upp besluts- och leveranspunkter
• erfarenhet av att dokumentera och strukturera verksamhetsprocesser
• ett fordonsintresse.
Vi vill att du
• har förmåga att se helheten, är strukturerad och en god analytiker
• är driftig, engagerad och öppen för nya idéer
• kan prioritera och fatta beslut och har förmåga att självständigt leverera med hög kvalitet
• har kundfokus dvs. är kommunikativ och har en pedagogisk förmåga eftersom arbetet innebär mycket kontakt med andra inom och utanför organisationen
• är prestigelös och har lätt för att samarbeta
• har goda ledaregenskaper.
Vill du veta mer?
Anställningen är ställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.
Eftersom du kommer att arbeta med sekretessbelagd information är tjänsten säkerhetsklassad. Det innebär att vi kommer att göra en registerkontroll på dig innan du får jobbet.
Du är välkommen att kontakta
enhetschef Akmal Sarwar på 010-495 6003
Saco, Fredric Skargren och ST, Anna Malmborg nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 16 mars 2016 märkt med referensnummer TSG 2016-541. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringsstytem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-02-24ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTransportstyrelsen
AdressTransportstyrelsen
Tunnlandsgatan 3
70188 Örebro
KontorsadressTunnlandsgatan 3
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2688175
Observera att sista ansökningsdag har passerat.