Verksamhetsutvecklare
Arbetsgivarverket, Staben / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arbetsgivarverket, Staben i Stockholm Arbetsgivarverket är en arbetsgivarorganisation för statliga arbetsgivare och en förvaltningsmyndighet. Medlemmar är 240 myndigheter, affärsverk och andra arbetsgivare med anknytning till det statliga området. Tillsammans med medlemmarna utvecklar vi och samordnar den statliga arbetsgivarpolitiken och tecknar kollektivavtal för 270 000 statligt anställda.
Söker du ett spännande och utvecklande arbete med ett varierat innehåll? Vill du bidra till att utveckla Arbetsgivarverket? Då ska du söka tjänsten som verksamhetsutvecklare på Arbetsgivarverket.
Vid Arbetsgivarverket arbetar ca 65 medarbetare. Du är placerad på staben och du rapporterar till stabschefen. I staben finns verksamhetsutveckling, ekonomi, verksjuridik, IT, intern service och arkiv/registratur.
Publiceringsdatum2019-03-25ArbetsuppgifterSom verksamhetsutvecklare arbetar du både med utveckling och med uppföljning av verksamheten. Du har ansvar för verksamhetsplaneringsprocessen med tillhörande uppföljning och analys för att säkerställa att vi fullföljer vår plan och vårt uppdrag och på så sätt kan driva relevant utveckling. Vissa uppgifter är årligt återkommande som till exempel vår medlemsundersökning och årsredovisningen, andra är av mer tillfällig karaktär.
Utvecklingsprojekt, som främst handlar om verksamhetsförbättringar, kan initieras av dig eller av andra delar av organisationen och som verksamhetsutvecklare arbetar du både operativt och strategiskt.
KvalifikationerVi söker dig som trivs i en roll med många kontaktytor. Du är utvecklingsorienterad, nyfiken och drivs av en vilja och engagemang att utveckla verksamheter. Som person är du strategisk, professionell, lösningsorienterad och prestigelös. I rollen som verksamhetsutvecklare kommer du ha stor nytta av en pedagogisk och analytisk förmåga. Arbetsgivarverket bedriver systematisk omvärldsbevakning och det är av stor vikt att du har förmågan att omsätta omvärldsförändringar som utgångspunkter för verksamhetsutveckling.
Du har
• relevant akademisk examen
• mycket god förmåga att uttrycka dig klart och tydligt i både tal och skrift
• minst fem års erfarenhet från en motsvarande roll
• god förmåga att leda projekt
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av planeringsverktyget Stratsys
• erfarenhet av inköps- och upphandlingsarbete
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Arbetsgivarverkets värdegrund utgår ifrån värdeorden professionell och engagerad, vilket genomsyrar vårt arbete. Vi erbjuder ett roligt och utvecklande arbete och tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning med tillträde snarast.
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsbyrån Skill. För information om rekryteringsprocessen kan du kontakta Skills rekryteringskonsult Lena Johansson 0708-523 236. Vill du veta mer om arbetet, kontakta stabschef Petra Pfeiff i första hand på mail
petra.pfeiff@arbetsgivarverket.se eller i andra hand på telefon 08-700 13 00.
Välkommen med din ansökan senast den 21 april 2019.
Läs mer om Arbetsgivarverket på
www.arbetsgivarverket.se.Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-21
Ange följande referens när du ansöker: 2019/0292
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetra Pfeiff
petra.pfeiff@arbetsgivarverket.se 08-700 13 00
FöretagArbetsgivarverket, Staben
AdressArbetsgivarverket, Staben
Box 3267
10365 Stockholm
KontorsadressSveavägen 44 Stockholm
Jobbnummer 4689489
Observera att sista ansökningsdag har passerat.