Verksamhetsutvecklare

Mölndals stad, HR-avdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, HR-avdelningen i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Mölndals 63 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden är i fokus för våra medarbetare som jobbar inom en mängd olika yrken. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du själv kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Stadsledningsförvaltningen erbjuder stöd och service till övriga förvaltningar i Mölndals stad samt styr och driver utveckling inom bland annat ekonomi, juridik, upphandling, IT, kommunikations- och kanslifrågor samt HR. Förvaltningen har omkring 180 medarbetare. Vi erbjuder dig en central och kommunövergripande roll med breda kontaktytor. I vårt arbete värderar vi professionalitet, etik och omtanke om varandra. Vi är väl framme inom många områden men det finns även mycket vi kan bli bättre på och utvecklas inom. Tjänsten är organisatoriskt placerad direkt under HR-chefen.




Publiceringsdatum
2018-10-26

Arbetsuppgifter
I uppdraget som verksamhetsutvecklare kommer du, tillsammans med andra verksamheter inom främst stadsledningsförvaltningen, att delta i och driva det kommunövergripande utvecklings- och uppföljningsarbete inom olika områden. Du kommer vara ett stöd till HR-chefen i verksamhetsuppföljning utifrån mål- och kvalitetsaspekter och även hålla ihop vissa administrativa processer och projekt, samt vid behov genomföra utredningar . Aktuella områden just nu är kompetensförsörjning, digitalisering, planering och uppföljning.

Genom ständiga förbättringar vill vi kontinuerligt utveckla och förbättra verktyg, processer och arbetssätt. Med din hjälp som verksamhetsutvecklare vill vi identifiera och implementera ett tänk inom HR, som nästa generations arbetskraft kommer att se som självklar.

Vi erbjuder ett flexibelt och stimulerande arbete där du har ett stort inflytande både på ditt eget och på avdelningens arbete. Det är ett meningsfullt arbete då det finns en tydlig koppling mellan de egna uppdragen och stadens utveckling.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen inom HR, ekonomi eller motsvarande samt erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom kommunal verksamhetstyrning, organisations- och arbetsvetenskap. Du har också erfarenhet och kunskap om rapporter, analyser, statistik och nyckeltal.

Som person är du kommunikativ och pedagogisk, har lätt för att motivera och en god förmåga att bygga och upprätthålla förtroendefulla relationer på olika nivåer. Du är prestigelös och ser fördelar i att nätverka både internt och externt för att ligga i framkant inom ditt område. Du är mål och resultatinriktad och utgår från ett helhetsperspektiv. Flexibilitet, god samarbetsförmåga och vana vid att arbeta i och leda team är kännetecken för ditt arbetssätt. Vidare har du förmåga att omsätta teoretiska kunskaper till en praktisk lösning för verksamheten. Vi söker dig med stark vilja att förbättra och förenkla och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-16
Ange följande referens när du ansöker: A824184
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Bergman maria.bergman@molndal.se 031-315 17 78

Företag
Mölndals stad, HR-avdelningen

Adress
Mölndals stad, HR-avdelningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal

Jobbnummer
4425844

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, HR-avdelningen: