Verksamhetsutvecklare
Vård och Omsorg / Organisationsutvecklarjobb / Lysekil
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Lysekil,
Sotenäs,
Munkedal,
Orust,
Uddevalla eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vård och Omsorg i Lysekil,
Töreboda,
Arvika,
Sunne,
Nyköping eller i
hela Sverige Vi som arbetar i Lysekils kommun har några av Sveriges viktigaste jobb - vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vårt jobb är att ge invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp och tillsammans utvecklar vi verksamheten.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen - här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På
www.livetilysekil får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.
Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.
Publiceringsdatum2018-03-16BeskrivningTjänsten som verksamhetsutvecklare är förlagd till avdelning för Vård och Omsorg och du kommer att tillhöra avdelningens ledningsgrupp, och vara direkt underställd avdelningschefen.
Vård och omsorg är socialförvaltningens största avdelning med över 400 anställda. Inom avdelningen verkställer vi beslut om hemtjänst, särskilda boende, hemsjukvård och rehab enligt Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen. Vi är uppdelade i 12 enheter och har hela kommunen som vårt arbetsfält.
Avdelningen är just nu inne i en fas som präglas av nytänkande. Vi vill följa med i den utveckling som sker runt omkring oss, förbättra våra metoder, följa med i teknikutveckling och öka brukarinflytandet för att på bästa sätt göra skillnad och skapa kvalité i de insatser vi genomför. Vi vill också skapa en arbetsorganisation där våra anställda kan trivas, utvecklas och få känna att de är med och bidrar till att uppnå våra gemensamma mål.
Dina arbetsuppgifterI rollen som verksamhetutvecklare blir du en viktig pusselbit i vårt framtida arbete inom Vård och Omsorg i Lysekils kommun. Du arbetar på uppdrag av avdelningschefen och tillsammans med enhetscheferna kommer du vara med och utveckla, genomföra och följa upp avdelningens mål- och kvalitetsarbete. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att utföra utredningsuppdrag, processleda utvecklingsområden, rapportera och analysera kvalitetsmätningar och ha koll på den regionala och nationella utvecklingen inom området.
KvalifikationerVi vill att du har en för tjänsten relevant högskoleutbildning, ex socialt arbete, sociologi eller statsvetenskap. Du bör tidigare ha arbetat med förändringsprojekt, utredningsarbete gärna inom verksamhetsområdet, kanske har du en bakgrund som chef. Du behöver förstå hur en politiskt styrd organisation fungerar och ha god förmåga till att samarbeta och anpassa ditt arbetssätt till olika förutsättningar.
Som person är du analytiskt lagd, duktig på att sammanställa information och uttrycka dig väl i skrift. Du har en positiv framtoning och ser möjligheter och tycker om utmaningar. Du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer, delaktighet och engagemang. Du kan samarbeta och arbeta självständigt, du arbetar strukturerat och målinriktat.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Efter överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-15
Ange följande referens när du ansöker: 2018/46
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Eklöf, avdelningschef 0523-61 33 38
FöretagVård och Omsorg
AdressVård och Omsorg
Kungsgatan 44
45380 Lysekil
KontorsadressKungsgatan 44
Jobbnummer 4026983
Observera att sista ansökningsdag har passerat.