Verksamhetsutvecklare
Borås Stad / Organisationsutvecklarjobb / Borås
2017-06-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsutvecklare" (publicerad 2019-04-10) ⬅️
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås Verksamhetsutvecklare
till Vård- och äldreförvaltningen. Sista dag att ansöka är 2017-07-03.
(Ref nr 28:2017:47)
Vård- och äldreförvaltningen är från och med den 1 januari 2017 en ny fackförvaltning i Borås Stad med målet att ge en likvärdig och rättvis service till stadens invånare. Förvaltningen har cirka 2 200 medarbetare och cirka 80 chefer. Förvaltningens uppdrag är att effektivt utföra vård- och omsorgsinsatser till mer än 3000 brukare/patienter över hela Borås Stad.
Sociala omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet som arbetar med stöd och insatser till enskilda personer. Förvaltningen ansvarar även för kommunens socialpsykiatri som bedriver verksamhet för personer med psykisk funktionsnedsättning. Förvaltningen har cirka 1000 medarbetare och cirka 45 chefer.
IBIC är ett behovsinriktat och systematiskt arbetssätt för att med strukturerad dokumentation beskriva nuläge, mål och resultat för den enskilde. Arbetssättet riktar sig till dem som arbetar med vuxna personer oavsett ålder eller funktionsnedsättning utifrån socialtjänstlagen och lag om stöd och service till vissa funktionshindrade LSS. IBIC stärker individens delaktighet i utredning, planering och genomförande av insats samt i uppföljning av beslutad insats. Med IBIC blir utredningar och genomförande av insatser mer likvärdiga och rättssäkra.
Vi söker nu en verksamhetsutvecklare, som initialt har uppdraget att införa IBIC.
Arbetsplats: Kvalitét- och utvecklingsfunktionen, på Vård- och äldreförvaltningen.
Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tjänstgöringsgrad heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, goda arbetsvillkor och professionella arbetskamrater erbjuder vi personalförmåner för att våra medarbetare ska trivas och må bra. Det handlar bland annat om fria bad i kommunens badhus, friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterväxling, förmånscykel och olika aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar.
Arbetsuppgifter: I båda förvaltningarna pågår ett omfattande arbete med att kartlägga och kvalitetssäkra verksamhetens huvudprocesser. Arbetet i huvudprocesserna ska genomsyras av arbetssättet IBIC och du som verksamhetsutvecklare kommer initialt att tillsammans med processägare, processledare och förvaltningarnas chefer arbeta med att införa arbetssättet. Du medverkar i processteam för att säkerställa att arbetssättet genomsyrar huvudprocesserna i ex rutiner, checklistor och dokumentation. I uppdraget ingår även att genomföra kompetenshöjande insatser såsom utbildning och handledning i grupp. När arbetssättet är infört kommer du som verksamhetsutvecklare att i samarbete med verksamhetschefer, enhetschefer och övriga stödfunktioner initiera, samordna och driva annat förbättringsarbete på förvaltningarna. Som verksamhetsutvecklare kommer du, i första hand, att arbeta på uppdrag av förvaltningsledningen.
Kvalifikationer: Vi söker dig med akademisk examen inom arbetsområdet och erfarenhet från kommunal äldreomsorg och/eller funktionshinderverksamhet. Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet från processledning eller projektledning samt utbildning i IBIC (alternativ i ÄBIC). Erfarenhet från handledning i grupp för implementering av nya arbetssätt är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av avancerad IT-användning med inriktning vård och omsorg. I förvaltningarna används verksamhetssystemet VIVA.
Som person är du noggrann och har förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Arbetet som verksamhetsutvecklare förutsätter att du arbetar utvecklingsorienterat, självständigt och med eget driv samt kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt i såväl tal som skrift. Arbete förutsätter också att du har god samarbetsförmåga. Du har en god administrativ förmåga och är strukturerad, vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar på ett effektivt sätt. Körkort B är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Upplysningar lämnas gärna av Maria Rangefil, chef för kvalitet- och utvecklingsfunktionen Vård- och äldreförvaltningen, tel. 033-35 70 15 eller av Anna Thuresson, chef för kvalitet- och utvecklingsfunktionen Sociala omsorgsförvaltningen, tel. 033-35 73 01. Fackliga företrädare når du via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.
Välkommen med din ansökan tillsammans med ditt CV senast 2017-07-03. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-06-19ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-03
Ange följande referens när du ansöker: 28:2017:47
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBorås Stad
AdressBorås Stad
Vård- och äldreförvaltningen
50180 Borås
KontorsadressSe vår hemsida
www.boras.se Jobbnummer 3563943
Observera att sista ansökningsdag har passerat.