Verksamhetsutvecklare
Rädda Barnens Riksförbund, regionkontoret Östersund / Organisationsutvecklarjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rädda Barnens Riksförbund, regionkontoret Östersund i Östersund Publiceringsdatum2014-12-10Beskrivning av verksamhetenRädda Barnen kämpar för barns rättigheter. Vi väcker opinion och stöder barn i utsatta situationer - i Sverige och i världen. Vi ser en värld som tillgodoser varje barns rätt till liv och utveckling, trygghet och skydd och rätt till delaktighet. Vårt uppdrag är att verka för och inspirera till genomgripande förbättringar i hur barn behandlas och att uppnå omedelbara och bestående förändringar i deras liv. Rädda Barnen är en folkrörelse som stöds av närmare 175 000 medlemmar och givare. Vi är ca 250 anställda i Sverige varav ett 80-tal tjänster finns på regionala kontor runtom i landet. Rädda Barnen är en av 30 medlemsorganisationer inom Internationella Rädda Barnen och tillsammans är vi verksamma i mer än 120 länder.
Dina arbetsuppgifterUtveckla Rädda Barnens kapacitet när det gäller att driva ett lokalt arbete för barns rättigheter genom olika former av stöd samt rådgivning och inspiration till lokalföreningar och distrikt - Engagera och inspirera människor till ett lokalt engagemang för och med barn och unga - Utveckla den lokala verksamheten för barns rättigheter så att fler människor ges möjlighet att delta i den - Stärka och utveckla lokalt förtroendevalda i sina roller, exempelvis genom rådgivning, stöd och utbildning - Leda och delta i projekt som utvecklar metoder för Rädda Barnens lokala arbete - Ansvara för regional och/eller nationell koordinering av särskilt tilldelade arbetsuppgifter - Planera, administrera och genomföra möten, medlemsutbildningar, konferenser och seminarier i enlighet med fastställd utbildningsplan - Skapa former för kreativt erfarenhetsutbyte mellan såväl anställda och ideellt aktiva i lokalföreningar och distrikt - Aktivt delta i arbetet med att finansiera verksamheten.
Utbildning och erfarenhetDu som söker bör ha högskoleutbildning eller motsvarande, gärna med inriktning på mänskliga rättigheter, socialt arbete, pedagogik, ledarutveckling eller folkbildning. Du har erfarenhet som förtroendevald eller anställd inom folkrörelse/ideell organisation och minst fem års relevant arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper om Barnkonventionens innehåll och tillämpning samt om barns livsvillkor i Sverige, gärna kunskap om kommunala beslutsprocesser och vana av påverkansarbete gentemot politiker och tjänstemän. Erfarenhet av barn- och ungdomsfrågor i socioekonomiskt utsatta områden är meriterande. Du har god administrativ och analytisk förmåga samt är lyhörd och kreativ vad gäller att utveckla och tillämpa nya metoder och arbetssätt. Du förstår det ideella arbetets kärnvärden och förutsättningar. Du har lätt för att bygga kontakter och samverka med olika människor samt stötta och entusiasmera dem.
KörkortskravB
Tillgång till egen bil
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Arbetstiden förläggs periodvis till kvällar och helger om verksamheten kräver, under ett år kan det röra sig om upp till 20 helgdagar. Körkort och tillgång till bil är en förutsättning.
TillträdeEfter överenskommelse
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Provanställning i sex månader tillämpas. Utdrag ur belastningsregistret ska visas innan beslut fattas om anställning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-12
Ansökan sker via nedanstående länk:
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Frisk Regionchef Region Nord 08-698 9272
maria.frisk@rb.seFacklig kontaktBolor Amarsanaa
bolor.amarsanaa@rb.seKarin Fagerholm
karin.fagerholm@rb.seFöretagRädda Barnens Riksförbund, regionkontoret Östersund
AdressRädda Barnens Riksförbund, regionkontoret Östersund
Kyrkgatan 49
83134 ÖSTERSUND
KontorsadressKyrkgatan 49
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6989269
Jobbnummer 2097721
Observera att sista ansökningsdag har passerat.