Verksamhetsutvecklare

Ericsson Local Services AB Ericsson Local Services AB / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ericsson Local Services AB Ericsson Local Services AB i Göteborg, Partille, Borås, Halmstad, Jönköping eller i hela Sverige

Ericsson Local Services AB är ett mindre bolag inom Ericsson-koncernen. Vi levererar fälttjänster inom telecom- och el-branschen. Vi befinner oss i ett expansivt skede, och utökar vår marknadsandel genom att dels ta nya kontrakt inom de branscher vi verkar just nu, dels genom att applicera vår kunskap, processer och verktyg på nya branscher.

Vi är idag ca 300 medarbetare, främst i södra delen av Sverige. Nu vill vi bli fler, och söker en verksamhetsutvecklare till vårt Service Operation Center i Jonsered utanför Göteborg.

Publiceringsdatum
2014-09-25

Dina arbetsuppgifter
Service Operation Center (SOC) är spindeln i vårt nät av kvalificerade tekniker. SOC:en är den instans som tar emot uppdrag från våra kunder för att sedan planera och dela ut uppdrag runt om i landet. Planeringen sker med hjälp av parametrar som teknikernas kompetens och geografiska placering, typ av fel samt var felet uppstått.  Planeringsarbetet sker med systemstöd från IFS 360, ett halvautomatiserat ruttoptimeringsverktyg.

Rollen som verksamhetsutvecklare inför vi med målet att hela tiden förbättra och effektivisera vårt planeringsarbete. Kombinationen av den kunskap som finns hos vår SOC-personal och kapaciteten hos planeringsstödet är oslagbar, men behöver ständigt finjusteras. Verksamhetsutvecklaren måste vara väl förtrogen med alla aktiviteter som utförs i ärendehanteringsflödet på SOC:en, och ha förmågan att fånga upp förändringsbehov från såväl SOC-personal som från fältet. Verktygsstödet kräver rätt indata för att kunna producera användbar utdata - det är verksamhetsutvecklarens uppgift att säkerställa att verktygen fungerar som tänkt, och att översätta verksamhetens behov till systemkrav. Det ingår även i rollen att vara länken till vår IT-avdelning, som står för modifieringarna i verkygen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Proaktivt förbättra och utveckla såväl befintliga som nya system och arbetssätt
• Identifiera behov av kompetenshöjande aktiviteter, förbereda och vid behov genomföra dessa
• Analysera nyttan och rekommendera förbättringsåtgärder samt genomföra beslutade förbättringsaktiviteter
• Föreslå och ta fram relevanta mätetal/uppföljningsmått och rapporter
• Ge daglig support till verksamhetens medarbetare och chefer i SOC
• Supportera berörda chefer, processledare och användare med arbetsmetoder
• Agera superuser för resursoptimeringssystem
• Omvärldsbevaka utveckling inom Field Service Management

Kvalifikationer
Då du på ett serviceorienterat sätt kommer att arbeta med både individer, grupper och chefer är du en pedagogisk person som har dokumenterad mycket god förmåga att professionellt uttrycka dig i tal och skrift.  Vi kommer att lägga stor vikt vid att du kan initiera och aktivt driva frågor, att du har god samarbetsförmåga, kan arbeta självständigt, är prestigelös och har god självkännedom.

Du är analytisk, lösningsorienterar och tar ansvar för att självständigt planera och utföra dina arbetsuppgifter. Du tar snabbt in i ny kunskap och har förmåga att omsätta den i praktisk användning. Du har erfarenhet av att arbeta i en processorienterad verksamhet och du har ett fokuserat kundperspektiv med en förmåga att se affärsnyttan.

Krav är:

• Akademisk utbildning eller motsvarande
• Kunskap om systemlandskapet inom Telecom
• Obehindrat använda MS office
• Meriterande att ha flerårig erfarenhet från Service Operation/Field Service.
• Använda svenska och engelska obehindrat
• 10 års erfarenhet av projektledning, fältserviceverksamhet eller ledarposition
• Stor vikt läggs på förmåga att leda tvärfunktionella team eller projektledning

Vi kommer lägga stor vikt på de personliga egenskaperna.

Arbetsplatsen
Som medarbetare hos oss kommer du att ges möjligheter till utbildning och personlig utveckling. Vi strävar alltid efter att våra medarbetare skall bredda sin kompetens för att kunna hänga med i den tekniska utvecklingen inom telekomområdet. Detta ökar självklart möjligheterna till nya, intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Kulturen i företaget präglas av öppenhet och ett stort mått av eget, personligt ansvar för att arbetet utförs på bästa möjliga sätt. Vi hjälper och stöttar varandra i alla lägen. Vi värdesätter en hög grad av produktivitet, goda resultat och engagemang hos alla som jobbar hos oss.

Vi arbetar kontinuerligt med att säkerställa en trygg och bra arbetsmiljö. Vi kompromissar aldrig när det gäller säkerhetsutrustning och materialval.

Ytterligare information om tjänsten lämnas från och med 6 oktober av Inger Vondrak-Asp, Chef Service Operation Center, tel 0706-827 859
Tjänsterna ska tillträdas snarast, så registrera din ansökan omgående. Vi kommer att intervjua fortlöpande. Sista ansökningsdag 2014-10-12.

Vi tar endast emot ansökningar till aktuell tjänst via registrerat CV och ansökan på  http://lss.easycruit.com

Arbetstider och omfattning
40 h/100% Tillsvidare

Ersättning
Enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Inger Vondrak-Asp

Företag
Ericsson Local Services AB Ericsson Local Services AB

Adress
Ericsson Local Services AB Ericsson Local Services AB
Marieholmsgatan 10 B
41502 Göteborg

Kontorsadress
Marieholmsgatan 10 B

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2008836

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ericsson Local Services AB Ericsson Local Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ericsson Local Services AB Ericsson Local Services AB: