Verksamhetsutvecklare
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgskontoret / Assistentjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla assistentjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgskontoret i Sandviken Sandviken är en modern kommun i Gästrikland, med gamla anor från järnbrukens tid. Bygden runt Sandviken kallas ibland Erskine-land, och bjuder också på ett rikt friluftsliv med bland annat Kungsbergets skidanläggning, Högbo Bruks friluftsområde och Storsjöns vatten. Goda utbildningsmöjligheter och närhet till kultur och nöjen, liksom en expanderande tjänste- och handelssektor i världskoncernen Sandvik AB's kölvatten är några av kännetecknen.
Vi välkomnar alla sökande som bidrar till mångfald oberoende av ålder, kön, funktionshinder, social- och kulturell tillhörighet, trosuppfattning eller sexuell läggning.
ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER
Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken består av sex olika funktionsindelade verksamheter: barn- och familjeenhet 0-12 år, ungdomsenhet 13-19 år, ekonomienhet, vuxenenhet, familjerätt samt Sandvikens familjecenter. Ifo handlägger dessutom serveringstillstånd samt ansvarar för samordning av kommunens alkohol- och drogförebyggande arbete. Totalt finns cirka 90 personer verksamma inom ifo:s olika verksamheter. Utgångspunkten för vårt arbete är våra mål- och verksamhetsplaner. Gemensamt för samtliga enheter är vårt systemteoretiska synsätt på arbetet. Utöver ett stimulerande arbete med stort handlingsutrymme finns tillgång till friskvård på arbetstid, mentor, individuell kompetensutvecklingsplan samt extern handledning. Till vår stabsfunktion söker vi nu en verksamhetsutvecklare med följande ansvarområden:
• Övergripande verksamhetsfrågor inom individ- och familjeomsorgen
• Utveckla kvalitetsarbetet, ansvara för kvalitetssäkringen och kvalitetsredovisningen
• Kompetensutveckling
• Omvärldsbevakning
• Högskolekontakter
• Initiera projekt
Publiceringsdatum2008-01-02KvalifikationerDin formella bakgrund bör vara:
• Socionomexamen eller annan likvärdig utbildning
• Vara väl förtrogen med socialtjänstlagen samt speciallagstiftning inom individ- och familjeomsorg
• Ha erfarenhet av och förståelse för arbete inom individ- och familjeomsorg
• God administrativ kompetens
• Gärna ha erfarenhet av att arbeta i ledande funktion
• Gärna erfarenhet av projektarbete
Vi söker Dig som har ett arbetssätt som kännetecknas av ett flexibilitet, struktur och kreativitet. Du arbetar självständigt men är även bra på att samarbeta.
För en jämnare könsfördelning ser vi gärna manliga sökanden.
Anställningstyp/arbetstiderTillsvidare (Snarast)
ErsättningLön/Sysselsättningsgrad: Lön enl överenskommelse. Heltid.
KontaktYvonne Bäckius , 026-24 15 87, 070-544 83 86 Socialchef,
yvonne.backius@sandviken.seIngela Lindberg , 026-24 19 06, 070-218 85 30 Personalsekreterare,
ingela.lindberg@sandviken.seFacklig kontaktMarianne Andersson, SKTF , 026-24 15 59
Stina Lindelöf, SSR , 026-24 18 47
Så ansöker duAnsök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-01-23
FöretagSandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgskontoret
Stadshuset, Odengatan 37
81180 Sandviken
Mer information på
https://intranat.sandviken.se/http/Extranat Jobbnummer 86470
Observera att sista ansökningsdag har passerat.