Verksamhetsutvecklare

Bolagsverket, Digitalisering och Innovationsavdelningen / Organisationsutvecklarjobb / Sundsvall
2022-05-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsutvecklare" (publicerad 2022-05-18) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bolagsverket, Digitalisering och Innovationsavdelningen i Sundsvall, Umeå, Stockholm eller i hela Sverige

Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!


Publiceringsdatum
2022-05-12

Arbetsuppgifter
Vill du jobba i en myndighet som präglas av engagemang och kundnytta och som erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter? Är du driven och resultatinriktad med erfarenhet av att driva regeringsuppdrag eller motsvarande inom digitalisering? Då kan du vara rätt person för oss!

Vår nuvarande verksamhetsutvecklare kommer att anta nya utmaningar inom myndigheten och vi söker därför en ersättare.

För att trivas i rollen behöver du ha gediget intresse för verksamheten och kunna se och agera utifrån en helhetsbild för uppdragsgivare och samhället. Enheten Ekosystem & analys består av 14 medarbetare och vi ansvarar för att driva och genomföra verksamhets- och tjänsteutveckling med fokus på digitala lösningar.

I rollen som senior verksamhetsutvecklare kommer du att agera uppdragsledare inom verksamhets- och utvecklingsfrågor. Du kommer att driva och leda verksamhetsutveckling utifrån kundernas behov, du omvärldsbevakar digitaliseringstrender samt verkar för att lösningarna görs utifrån ett helhetsperspektiv och med utgångspunkt från Bolagsverkets strategiska färdplan. Arbetet kommer att ske i nära samarbete med övriga i verksamheten för att säkerställa att vi använder AI på ett sätt som gagnar våra kunder, det är därför viktigt att ha ett helhetsperspektiv på arbetet. Även samverkan med externa aktörer kommer att ingå och att samskapa med kunder.

Du leder arbetet med verkets AI-hub som består av 6 personer och som bedriver en utforskande verksamhet inom området. I uppdraget ingår att planera och leda arbetet mot uppsatta mål. Du ansvarar även för att driva olika uppdrag men även utföra egna utredningar. Arbetet handlar både om självledarskap och att leda andra. I arbetsuppgifterna ingår att utforma arbetssätt för att också kunna använda AI i det interna arbetet, vilket inkluderar att delta i operativ datahantering genom att skapa, anpassa, implementera och kvalitetssäkra algoritmer för maskininlärning samt bistå i det tekniska arbetet med att ansluta och etablera både interna och externa datakällor.

Du företräder myndigheten i externa sammanhang både nationellt och internationellt, samt omvärldsbevakar den tekniska utvecklingen inom ditt område.

Myndigheten är mitt inne i en spännande utvecklingsresa, där vi förnyar stora delar av it-stödet och utforskar nya tekniska möjligheter och innovationer för att bidra till Bolagsverkets utveckling framåt. För att komma ännu längre på vår utvecklingsresa undersöker vi möjligheterna att använda ny teknik.


Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant akademisk examen eller motsvarande kunskap förvärvade genom arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Har du teknisk utbildning inom området artificiell intelligens är det meriterande.

Du behöver ha aktuell flerårig erfarenhet av att leda, driva och genomföra verksamhetsutvecklande uppdrag. Har du erfarenhet av att driva regeringsuppdrag eller motsvarande inom digitalisering är det en fördel. Likaså om du tidigare har arbetat med dataanalys och AI.

Arbetet kräver att du har stor motivation och kapacitet att driva utvecklingsarbete bl.a genom att ta till dig ny information och kunskap samt att hantera komplexa sammanhang. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Vidare är du nyfiken och driven och har förmågan att se nya lösningar och möjligheter. Vi tror att du motiveras av att arbeta med utveckling och förändring och har erfarenhet av att leda dig själv och ditt team mot fastställda mål. För att trivas i rollen är du duktig på att samarbeta med andra. Du tar egna initiativ och driver ditt arbete framåt på ett organiserat och planerande sätt. Din analytiska förmåga med ett strategiskt tänkande, dvs du ser till helheten ur ett större och längre perspektiv, är en viktig egenskap.

Drivs du av att arbeta med utveckling, motiveras i möten med människor och vill göra skillnad för våra kunder? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bolagsverket, Digitalisering och Innovationsavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "41/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bolagsverket (org.nr 202100-5489)

Arbetsplats
Bolagsverket, Digitalisering och Innovationsavdelningen

Kontakt
Tf enhetschef
Helene Thorgren

Jobbnummer
6638959

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bolagsverket, Digitalisering och Innovationsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bolagsverket, Digitalisering och Innovationsavdelningen: