Verksamhetsstöd
E.ON Kundsupport Sverige AB / Organisationsutvecklarjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos E.ON Kundsupport Sverige AB i Norrköping,
Malmö,
Sollefteå eller i
hela Sverige E.on kundsupport Sverige AB söker Verksamhetsstöd med placering Norrköping
E.ON Kundsupports avdelning B2B är placerade i Malmö och Norrköping och är organiserade i fyra grupper. Vi hanterar företagskunder inom energislagen värme, el och gas. Vi har dessutom ansvar för våra privatkunder inom värme, gas, fordons gas samt elnätkunder. Du rapporterar till Kompetenschefen för B2B och tjänstens placering är i Norrköping.
I rollen som verksamhetsstöd kommer du att agera specialist i hantering av ärenden och arbetsuppgifter kopplat till kundservicen. Du ger stöd till medarbetare och chefer avseende process-, system- och produktfrågor. Rollen inkluderar även skapande och underhållande av dokumentation i form av anvisningar, instruktioner och rutiner. Du ansvarar också för att utveckla personalen genom bl.a. utbildning i såväl systemfrågor, arbetssätt samt kundhantering. Du utreder och vidtar åtgärder vid avvikelse från fastlagda rutiner och flöden och utifrån detta föreslår förbättringar av rutiner och flöden enligt fastställd struktur. Du deltar i förbättringsarbete kopplat till våra tjänster utifrån behov och lämplighet. En annan viktig del i rollen är att arbeta med analys samt säkerställande av effektivitet och kvalité i den operativa verksamheten
Publiceringsdatum2015-12-08KvalifikationerVi ser att du har en treårig gymnasial utbildning och erfarenhet från branschen. Vi ser gärna att du ha erfarenhet av frågor/ärenden av en mer nätspecifik karaktär ex, anslutning-, mätar-levereranskvalitefrågor. Har du även arbetat med Ledningsvisning så är det också meriterande. Du har goda kunskaper i Office-paketet med fokus på Excell samt goda kunskaper i engelska tal som skrift. Du är intresserad av teknik och framtidens smarta energilösningar. Affärssystem som vi arbetar i är bla SAP, DpPower, TAPNET.
Du är som person lyhörd, prestigelös och har en god förmåga att arbeta analytiskt. Du har vidare en hög social kompetens och är serviceinriktad, du trivs med kundkontakter och är van att bygga närverk. Du är vidare noggrann, stresstålig och pedagogisk, då detta är viktiga egenskaper för att bli lyckosam i rollen. Du har en affärsmässig framtoning kombinerat med att du har en hög kommunikativ kompetens. Du har en initiativ förmåga samt har lätt för att fatta beslut.
Kontaktuppgifter för detta jobbFör mer information kring tjänsten kontakta Rekryterande chef:Timo Nackesjö0730-499844
För frågor till våra fackliga representanter, vänligen kontakta:
Victoria Hedberg, Unionen, +46 706 363596 (for positions in Sollefteå)
Wiveca Nyberg, Unionen, +46 705 474488 (for positions in Norrköping)
Charlott Fåhré, Unionen, +46 702 816805 (for positions in Malmö)
Anders Berghman, Akademikerna, +46 706 535822
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duVänligen sök tjänsten via
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagE.ON Kundsupport Sverige AB
AdressE.ON Kundsupport Sverige AB
Carl Gustafs Väg 4
20509 Malmö
Jobbnummer 2566805
Observera att sista ansökningsdag har passerat.