Verksamhetsspecialist till Stockholm, Gävle eller Östersund

Statens Servicecenter / Datajobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Nu söker vi vår nästa kollega som kan komplettera vårt team i rollen som verksamhetsspecialist. Vi som arbetar på Kundenheten i dagsläget är fem verksamhetsspecialister, sex kundansvariga, tre kundadministratörer, en kommunikatör samt enhetschef. Kundenheten ansvarar för myndighetens kunder, kundkommunikation och interna samt externa kundbeställningsprocess, bland mycket annat. Enheten är placerad under Kundmötesavdelningen, som består av cirka 55 medarbetare. Avdelningen arbetar idag med kundservice inom våra tjänster lön, e-handel och redovisning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som verksamhetsspecialist hos oss, är att arbeta med intern och extern utbildning, produktion av filmer och övrigt utbildningsmaterial samt användarhandledningar. Rollen innebär också att driva utbildningsfrågor internt och vid behov även administrera dessa. Rollen innebär också att medverka i olika projekt där vi ansluter nya kunder, eller byter systemstöd för redan befintliga kunder. Som verksamhetsspecialist genomför du även verksamhetsanalyser, tar fram statistik och rapporter, sammanställer och analyserar statistik och ärendeflöden för att hitta utvecklingsområden, samt agerar som stöd i förbättringsarbetet på vår avdelning.

Rollen är under uppbyggnad och du kommer att ingå i en arbetsgrupp av flera verksamhetsspecialister, där ni arbetar nära tillsammans för att på bästa sätt lösa de uppdrag vi har.

För att lyckas hos oss vill vi att du har en god helhetssyn och kreativitet för att se nya möjligheter och förbättringar. Du har en analytisk och strategisk ådra som skapar resultat, men kan också vara "här och nu". Du har lätt för att samarbeta och engagera och är en tydlig och god kommunikatör och pedagog. Vidare har du god analytisk förmåga, är driven, strukturerad och arbetar självständigt. Du har vana av administrativt arbete och är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift.

Publiceringsdatum
2023-04-20

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Relevant utbildning för rollen, eller motsvarande kompetens förvärvade i liknande roll som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Erfarenhet från att skapa, administrera och genomföra utbildningar
• Erfarenhet från att skapa filmer

Vidare ska du ha följande förmågor:

• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter och leverera enligt överrenskomna deadlines
• Att skapa struktur för ditt eget och andras arbete
• Att vara driven och proaktiv och se möjligheter och lösningar i uppdragen
• Att samarbeta både i egen arbetsgrupp och med andra delar i och utanför organisationen
• Att kunna kommunicera pedagogiskt och tydligt på svenska i både tal och skrift

Dessutom är det meriterande om du har:

• Erfarenhet av projektarbete
• Erfarenhet att ta fram statistik och rapporter samt omvärldsbevaka
• Goda kunskaper i Microsoft Office
• Erfarenhet från affärssystemen Heroma, Primula och/eller Primula
• Erfarenhet från produktionssystemet Camtasia

Vi kan erbjuda:
En liten enhet där vi arbetar tätt tillsammans och har en fin gemenskap och teamkänsla. En varierad och utvecklande roll där medarbetaren har ett högt förtroende då vi arbetar med tillitsbaserat ledarskap. Fina förmåner och möjlighet att arbeta del av sin arbetstid hemifrån vid önskemål därom.

Läs gärna mer om våra förmåner, du hittar dem här: Arbeta hos oss - Statens servicecenter (statenssc.se)

Övrig information
Anställningen är tillsvidare och heltid. Startdatum snarast efter överenskommelse. Placeringsort är Östersund, Gävle eller Stockholm med möjlighet till distansarbete. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Enstaka resor per år och då endast i samband med enhets/avdelningsmöten

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut omanställning fattas.

Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 4 maj 2023.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Håkan Alenius, Facklig kontaktperson, SEKO
026-65 65 82

Jobbnummer
7679821

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: