Verksamhetsspecialist till omsorgsenheten

Nacka kommun, Omsorgsenheten / Datajobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, Omsorgsenheten i Nacka

Nacka är en enkel, smart och nyskapande kommun där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar. Visionen om öppenhet och mångfald, och värderingen med förtroende och tillit, är ledstjärnor för vår framgång. Nackas ambition är att vara bäst på att vara kommun. Vi behöver därför dig som vill göra skillnad och som har vad som krävs för att utvecklas med oss.



Om omsorgsenheten
Omsorgsenheten har i uppdrag att personer under 65 år i behov av stöd inom områdena LSS, vuxna och unga vuxna får den stöttning de behöver för att leva under trygga och goda förhållanden.

Stödet ska ges i nära samverkan med den enskilde och dess anhöriga. Vi erbjuder ett brett utbud av insatser baserade på förtroende och respekt för människors kunskap, egna förmåga och viljan att ta ansvar för sin situation.

Enheten fångar kontinuerligt upp målgruppens behov av stöd och utvecklar vid behov nya insatser. Kvaliteten följs upp och granskas av enheten. Verksamheterna som ger insatser får stöd i det systematiska kvalitetsarbetet. Hos oss är kompetens- och verksamhetsutveckling i fokus och medarbetarna är vår viktigaste resurs.

Inom sociala omsorgsprocessen i Nacka har vi arbetat utvecklingsinriktat med att ta fram en ny modern process och organisation i ett sätt att kunna tona ner gränsdragningar och låta handläggningen ske i större utsträckning utifrån brukarens behov. I vårt arbete har vi lagt stor vikt vid hur vi på bästa sätt möter upp våra Nackabor, minskar kontaktytor, förenklar handläggningen där det är möjligt och ökar den direkta tiden med kunden. Drivs du av utveckling och av att göra skillnad, då kommer du att trivas hos oss.

Publiceringsdatum
2019-05-15

Dina arbetsuppgifter
Ditt uppdrag som verksamhetsspecialist är att utifrån din kunskap om socialtjänstens verksamhetssystem bidra till arbetet mot våra fyra effektmål. Sedan år 2014 är vårt verksamhetssystem Pulsen Combine. Du ska tillsammans med tre kollegor både vara ett stöd och en säkerställare av att enheterna inom sociala omsorgsprocessen arbetar optimalt i vårt verksamhetssystem. Du ansvarar för att tillsammans med jurist säkerställa att verksamhetssystemet utvecklas i enligt med gällande lagar och förordningar som styr socialtjänstens arbete. Du ansvarar också för att hålla ihop omsorgsenhetens arbete med verksamhetssystemet och i uppdraget ingår bl. a. att stötta chefer och expertanvändare på omsorgsenheten.

Du arbetar nära sociala omsorgsprocessens förvaltningsledare och även digitaliseringsenhetens systemadministratörer, som ansvarar för den IT-nära förvaltningen. Du kommer att tillhöra gruppen Kvalitet och stöd på Omsorgsenheten som leds av gruppchef.

Kvalifikationer
- Socionom eller motsvarande med högskoleexamen
- Väl förtrogen med arbetet inom socialtjänsten
- Erfarenhet av roll och ansvar med koppling mot ett verksamhetssystem inom socialtjänsten (t.ex. expertanvändare, systemförvaltare)

Meriterande
- Att du har arbetat med projektledning, processledning eller förändringsledning
- Specifik kunskap om verksamhetssystemet Pulsen Combine
- Att du har arbetat i en förvaltningsledande roll med något system
- Kunskap om IBIC

Som person har du mycket god problemlösande analysförmåga, du är flexibel och serviceinriktad och trivs med att arbeta så väl självständigt som att samverka i ett team. Du är nyfiken, tar initiativ och kan arbeta strukturerat även i pressade situationer. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i så väl tal som skrift.

Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstidens slut så ansök gärna redan idag! Självklart är du dock välkommen med din ansökan fram till sista ansökningsdag den 9 juni 2019.

Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 19 augusti eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-09
Ange följande referens när du ansöker: 2019/337
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annica Högdin, Förvaltningsledare 08 - 718 92 85
Ellinor Egefors, Gruppchef Kvalitet och stöd 08 - 718 99 93

Företag
Nacka kommun, omsorgsenheten

Adress
Nacka kommun, omsorgsenheten
Granitvägen 13-17
13140 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen 13-17

Jobbnummer
4789986

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, Omsorgsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, Omsorgsenheten: