Verksamhetsspecialist till Hjälpmedelstjänsten

Inera AB / Sjukgymnastjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukgymnastjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm, Österåker, Karlstad, Lund eller i hela Sverige

Inera koordinerar och utvecklar digitala tjänster i samverkan med landsting, regioner och kommuner.

Inera ägs av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) samt landsting, regioner och kommuner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna.

Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras verksamhet.

Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på www.inera.se

Hjälpmedelstjänsten är uppbyggd kring en databas som idag samlar information om fler än 400 000 hjälpmedelsprodukter. Den innehåller också avtal som används gemensamt av sjukvårdshuvudmän (landsting, regioner och kommuner) och hjälpmedelsleverantörer. Läs mer om Hjälpmedelstjänsten på inera.se under "Tjänster".

Publiceringsdatum
2018-01-05

Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetsspecialist i Hjälpmedelstjänsten får du vara en del av ett team med mycket driv framåt. Du kommer att arbeta med kundsupport, sedvanligt förvaltningsarbete, felsökning och administration för olika typer av ärenden kopplat till tjänsten.
Som verksamhetsspecialist i Hjälpmedelstjänsten ska du:

• Hålla utbildningar för kunder i systemet
• Utbilda 1:a linjens support
• Hantera 2:dra/3:dje linjens support
• Delta i utvecklingsarbete för tjänsten
• Samarbeta med Hjälpmedelstjänstens intressenter och kunder
• Bistå tjänsteansvarig i vissa arbetsuppgifter
• Ha leverantörskontakter
• Löpande uppdatera befintliga dokument
• Följa tjänstens uppsatta mål enligt förvaltningsplanen

Kompetens och kunskapskrav

• Kunskap om och erfarenhet från hjälpmedelsverksamhet inom vård och omsorg.
• Vana att hantera support, 2:a/3:e linjen.
• Vana vid kund - och leverantörskontakter.
• Erfarenhet från systemförvaltning
• God samarbetsförmåga, vilja att driva frågor som rör tjänsten
• Självständighet och en god administrativ förmåga krävs.
• Önskvärt med god kännedom om Hjälpmedelstjänsten och dess funktioner.
• Projekt - och utredningserfarenhet är meriterande.

Varaktighet och tillträde

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen.

Så ansöker du
Vi läser ansökningar och genomför intervjuer löpande vilket kan betyda att vi tillsätter tjänsten innan ansökningstiden är slut. Vi ser fram emot din ansökan med personligt brev och CV. Sista ansökningsdag är 31 januari 2018.
För frågor om tjänsten kontakta

Enhetschef Nina Ingren, telefon: 070-327 70 30
HR-generalist Kristina Claesson, telefon 072-728 31 33
Fackliga frågor Harriet Fredin, Vision, 08-452 78 42

Vi avböjer oss vänligt, men bestämt, all hjälp med rekrytering och annonsering.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inera AB

Adress
Inera AB
Tjärhovsgatan 21B
11893 Stockholm

Kontorsadress
Tjärhovsgatan 21B

Jobbnummer
3887644

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inera AB: