Verksamhetsspecialist med intresse för digitalisering
Trafikförvaltningen / Administratörsjobb / Stockholm
2018-09-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsspecialist med intresse för digitalisering" (publicerad 2019-02-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikförvaltningen i Stockholm,
Upplands Väsby,
Nacka eller i
hela Sverige Om tjänsten
Kanske lyser det i dina ögon av tanken på att arbeta i en verksamhet med ett totalt fastighetsbestånd på över 1 miljon kvm? I så fall ska du definitivt läsa vidare!
Du tillsammans med 13 kollegor på vår nystartade fastighetssektion ska se till att vi blir mer digitala i våra arbetssätt. För att lyckas kliver du in i rollen som verksamhetsspecialist och ser fram emot att skaffa dig en bred helhetssyn av vår verksamhet. Trafikförvaltningen ansvarar för varumärkena SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänsten och Spårvägsmuseet.
Fastighetssystemet Landlord är ett system för fastighetsinformation som innehåller hela vår fastighetsdatabas och installationsdatabas. Systemet behöver införas och därefter utvecklas, ett stort ansvarsområde som vi gärna vill att du axlar. Även om du kommer att samarbeta med kollegor är du den som leder gruppens arbete och följer upp projektet och förvaltningens framdrift för att nå målen över tid.
Dina arbetsuppgifter består av att:
• arbeta brett över organisationen för att införa systemet Landlord
• successivt införa systemet hos alla leverantörer inom bland annat drift och underhåll av våra fastigheter
• samarbeta med de olika funktionerna inom trafikförvaltningen, framför allt med trafiknära IT, samt med affärsförvaltare inom fastighetsområdet.
Information och ansökan
Att jobba hos oss
Vårt uppdrag - den gemensamma resan. Att jobba hos oss innebär att du bidrar till Stockholms samhällsutveckling tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor. Vi jobbar varje dag med att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2, 3 miljoner invånare. Din insats gör skillnad i en organisation som ligger i framkant inom miljö och hållbarhet.
Vår arbetsstyrka sitter i ljusa och trevliga lokaler på västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken (Thorildsplan eller Stadshagen). Längs Lindhagensgatan finns en uppsjö av lunchrestauranger och bra promenadstråk. Motion och hälsa är viktigt för oss och förutom friskvårdsbidrag erbjuder vi en rad olika hälsofrämjande aktiviteter.
Vem är du?
Vi är rätt säkra på att du har en naturlig talang för att leda grupper, men för att riktigt lyckas i rollen behöver du en ingenjörsexamen och minst tre års ledarerfarenhet. En bonus är om du även har arbetat med verksamhetssystem i tidigare tjänster och även om du har arbetat med projektledning. Tala och skriva på svenska och engelska är inga konstigheter för dig.
Meriterande om du:
• har erfarenhet av fastighetssystem och kan fastighetsbranschen och marknadens förutsättningar
• Tycker om ordning och reda då det skapar goda förutsättningar för ett effektivt arbetssätt
• är självständig och tycker om att hitta andra lösningar om ett problem uppstår
• är en lagspelare som bidrar till ett öppet klimat på arbetsplatsen
Information och ansökan
Har du frågor eller funderingar? Välkommen att kontakta rekryterande chef Christoffer Denkert, tfn 08-686 3622. Om du har frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringskonsult TF Jannica Chinos, tfn 08-686 3674. Ansök redan i dag eftersom intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 10:e oktober.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-09-12ErsättningMånadslön
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJannica Chinos
jannica.chinos@sl.se 070-7863674
FöretagTrafikförvaltningen
AdressTrafikförvaltningen
Lindhagensgatan 100
10573 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 100
Jobbnummer 4342496
Observera att sista ansökningsdag har passerat.