Verksamhetsspecialist inom löneområdet, Östersund

Statens Servicecenter / Organisationsutvecklarjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster 2. Avdelningen har 6 enheter med totalt ca 100 medarbetare.
På den aktuella enheten löneenhet 2 i Östersund finns ca 17 medarbetare.

En viktig yrkesroll inom vårt förbättringsarbete är verksamhetsspecialisten. Rollen står för expertkunskap kring lön och löneprocesser. Verksamhetsspecialisten är den person som ansvarar för att standardprocesserna inom lön används internt och våra kundmyndigheter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer ha en central roll i vårat förbättringsarbete inom lönetjänsten. Du kommer att delta eller driva förbättringsåtgärder som utvecklar och driver vår verksamhet framåt.

Del av din tid är du processledare och upprätthåller våra befintliga löneprocesser samt bereder nya processer som kan uppstå i löpande förbättringsarbete.

Som verksamhetsspecialist kommer du att:

• Utbilda och lära ut rutiner, arbetssätt och processer både externt och internt
• Vara processledare
• Vara delaktig i arbetet med vår interna användarhandledning
• Bereda förbättringsförslag till beslut för vårt utvecklingsarbete

Publiceringsdatum
2022-01-21

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleutbildning inom lön eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• Minst tre års erfarenhet av lönerelaterade arbetsuppgifter och/eller HR-administration
• Erfarenhet av förbättringsarbete
• Kunskap och erfarenhet av processer för lönehantering

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Vara serviceinriktad och professionell i ditt bemötande
• Vara pedagogisk och ha förmåga att lära ut
• Att skapa struktur för sitt eget och andras arbete
• Att arbeta bra med andra människor samt ha förmåga att bygga upp och stärka relationer
• Kunna ta egna initiativ och arbeta självständigt

Dessutom är det meriterande om du har:
• God kunskap om lagar och statliga avtal
• Erfarenhet av att arbeta i projekt
• Erfarenhet att leda workshops
• Arbetat med pensionsavtal

Övrig information
Anställningen är 100% och tillsvidare med tillträde snarast efter överenskommelse.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Östersund.

Välkommen med din ansökan innehållandes CV samt personligt brev senast 9 februari, 2022. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Vi planerar att påbörja intervjuer under vecka 8.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste därför vara svensk medborgare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Annika Andersson, Facklig kontaktperson ST
010-456 00 57

Jobbnummer
6271199

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: