Verksamhetssamordnare sökes till Hallonhöjden

Sundbybergs kommun / Organisationsutvecklarjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Ekerö eller i hela Sverige

Är du spindeln i nätet med förmåga att hålla många bollar i luften? Då är du den vi söker.

Hallonhöjden är ett modernt äldreboende som ligger mitt i Hallonbergen, nära till både kommunikationer, promenadstråk, affärer och restauranger. På Hallonhöjden finns 56 lägenheter fördelat på fyra våningsplan. Här finns inriktning somatik och demens. På Hallonhöjden arbetar vi i ett tvärprofessionellt team. Vårt motto: "Mänskliga möten - vi bryr oss!" genomsyrar verksamheten och alla möten ska präglas av värme, lyhördhet, respekt och engagemang. Vi är kvalitetscertifierad enligt ISO 9001 sedan 2012.

Som verksamhetssamordnare ingår det att vara enhetschefen behjälplig med att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten utifrån verksamhetens mål. Du är delaktig i att skapa en verksamhet som utifrån planering, utveckling och uppföljning når ett positivt resultat både kvalitativt och kvantitativt. Tillsammans med enhetschef analyserar och planerar du bemanningskravet utifrån verksamhetens behov. Du säkerställer den dagliga driften i form av personalplanering. Tillsammans med enhetschefen utformar och uppdaterar du rutiner och arbetsmetoder samt tillser att lagar, regler och riktlinjer är kända för medarbetarna och att de följs. Du fördelar arbetsuppgifter och förmedlar information till personalgruppen samt planerar introduktionen av nya medarbetare samt samordnar olika utbildningar och sammankomster. Du samordnar handledare och studerande som genomför sin praktik på enheten. Du samordnar beställningar till verksamheten och "har koll på läget". Du är enhetschefen behjälplig i rekryteringar av vikarier. I övrigt ingår det att hantera vanligt förekommande administrativa uppgifter.

Arbetet innehåller mycket samarbete, interaktion och kommunikation på olika nivåer med exempelvis chefer, administratörer, omvårdnadspersonal, legitimerad personal, kunder och anhöriga.

Vi vill att du har en genomförd utbildning på gymnasienivå och dokumenterad erfarenhet från arbete inom vård- och omsorg, administration, arbetsledning och/eller samordning alternativt logistik. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget exempelvis inom ledarskap och/eller personallogistik. För uppdraget krävs god förmåga att kunna kommunicera på svenska i både tal och skrift samt god datavana.

Som person ser vi att du är lösningsorienterad och analytisk samt har en god logisk förmåga och kan ligga steget före samt se helheten. Du har förmågan att kunna prioritera i ditt arbete samt hantera flera arbetsuppgifter parallellt med varandra. Vidare har du god samarbetsförmåga och lätt för att skapa tillit och goda relationer i arbetet samtidigt som det krävs att du kan arbeta självständigt, ta initiativ och fatta egna beslut. Vi ser också att du har en pedagogisk förmåga då du introducerar nya medarbetare i t ex personalsystemet.

Befattningen är en tillsvidare anställning. Provanställning kan komma att tillämpas.

Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 30 mars 2024

Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev.

Ersättning
månadslön, enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundbybergs kommun (org.nr 212000-0175), http://www.sundbyberg.se/

Arbetsplats
Sundbybergs stad

Kontakt
Enhetschef
Monica Krogell
monica.krogell@sundbyberg.se
08-7068060

Jobbnummer
8534989

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs kommun: