Verksamhetsplanerare
Servistik / Företagsförsäljarjobb / Stockholm
2015-12-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsplanerare" (publicerad 2015-12-21) ⬅️
Visa alla företagsförsäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Servistik i Stockholm,
Uppsala,
Linköping,
Vadstena,
Karlskrona eller i
hela Sverige Det här blir din nya utmaning!
Servistik söker nu en verksamhetsplanerare som vill vara med och leda arbetet framåt inom vårt affärsområde Bygglogistik i Stockholmsregionen. Inom området bygglogistik levererar vi service-och logistiktjänster till stora byggprojekt i Stockholms innerstad. Ett av våra större projekt nu är Urban Escape.
Som verksamhetsplanerare är ditt ansvarområde resursplanering och koordination av kunduppdrag och leveranser. Du har du en central roll med ett stort ansvar att ta emot och förmedla information till kunder, leverantörer och medarbetare.
Dina arbetsuppgifter innebär att arbeta med kundservice och planering av resurser i den dagliga verksamheten. Du samordnar inkommande transporter till projekten och fokuserar på att säkerställa framkomligheten på byggområdet. Du tar emot, hanterar och bekräftar slot-tider till godsmottagare och beställare av transporter till och inom området. Du upprättbehåller en god kontakt och kommunikation med beställare. Du ser till att uppdrag utförs i enlighet med kundavtal och säkerställer att regelverket för leveranser följs av alla på byggområdet och medverkar i att informera kunder om gällande regelverk. Arbetet är till stor del administrativt där du främst arbetar i affärssystemet Pyramid men även andra stödsystem. Du kan även komma att medverka vid utredningar och analyser av byggprojekt och bidra med interna utvecklingsprojekt.
Så här tror vi att du är idag:
Du har som lägst gymnasiekompetens, men eftergymnasial utbildning inom logistik, transport eller bygg är meriterande. Vi tror att du som söker har tidigare erfarenheter av kundservice, leveransplanering eller motsvarande. Har du erfarenhet inom byggsektorn är det meriterande. Du har goda datorkunskaper och är van att arbeta i affärssystem och Office-paketet. Kunskaper i affärssystemet Pyramid är meriterande.
Vi söker dig som har vana av kundkontakt och känner dig bekväm i att kommunicera med såväl kunder, leverantörer som medarbetare och håller alltid en hög servicenivå. Du är lugn och kontrollerad även i stressiga eller pressade situationer och har förmåga att fokusera på rätt saker. Du tar initiativ i arbetet, självständigt sätter igång aktiviteter och genomför dessa med uppnått resultat. Du är kreativ och kommer ofta med nya idéer, som du omsätter i praktiken och genomför. Du är bra på att se helheten och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
Vad erbjuder vi dig?
På Servistik är vi övertygade om att kontinuerlig utveckling ökar vår konkurrenskraft på marknaden och erbjuder våra medarbetare både personlig och yrkesmässig utveckling. Du erbjuds förmåner som friskvård och företagshälsovård - utöver det får du arbeta med trevliga och engagerade arbetskollegor i en inspirerande arbetsmiljö.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas. Tror du att detta är rätt utmaning för dig? Ansök redan idag, urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Är du intresserad av andra liknande inom Logistik? Connecta med oss på
http://karriar.servistik.se och skapa en profil för att bli matchad mot kommande tjänster.
Publiceringsdatum2015-12-03Om företagetServistik är ett logistikföretag med huvudkontor i Linköping. För närvarande driver vi verksamhet i Östergötland, Blekinge och Stockholmsområdet med en uttalad ambition att växa vidare även utanför dessa områden. Vår affärsidé handlar om att erbjuda flexibla logistiklösningar med fokus på effektivitet och långsiktighet till industri- och byggsektorn.
Vi strävar efter att erbjuda våra medarbetare ett stimulerande och utmanande arbetsklimat där alla har möjligheten att tycka, tänka och påverka. Vi arbetar efter värderingarna ansvar, engagemang och utveckling.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGabriella Herner
gabriella.herner@servistik.seFöretagServistik
AdressServistik
Finnögatan 14
58278 Linköping
KontorsadressFinnögatan 14 582 78, Linköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2560108
Observera att sista ansökningsdag har passerat.