Verksamhetsområdeschef för kundservice

Landstinget Kronoberg, Servicecentrum / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Kronoberg, Servicecentrum i Växjö, Ljungby eller i hela Sverige

Du som brinner för att leda, utveckla och få saker att hända - vi söker dig!
Landstinget Kronoberg är det lilla landstinget med de stora möjligheterna. Vi erbjuder hälso- och sjukvård med hög kvalitet och god tillgänglighet. Tillsammans bidrar vi till att nå visionen om ett gott liv i ett livskraftigt län.
Serviceverksamheterna i Landstinget Kronoberg är organiserade i ett centrum, servicecentrum, med sex verksamhetsområden. Dessa är lokalvård, kost och restauranger, fastigheter, IT, administration och upphandling. Totalt arbetar 520 medarbetare i servicecentrum.

Publiceringsdatum
2011-10-06

Arbetsuppgifter
Vi vill ständigt förbättra servicen till våra interna kunder och ett sätt att göra det är att skapa "en ingång" till servicecentrum. Detta för att förenkla kundens kontakter med servicecentrum, genom ett telefonnummer, en mailadress samt samlad service över disk. Med detta som bakgrund kommer ett nytt verksamhetsområde att startas i servicecentrum, kundservice.
Startskottet har gått, berörda medarbetare är informerade och beslutet är fattat att genomföra denna förändring. Nu söker vi dig som med kraft och energi kan leda den nya organisationen i detta viktiga, spännande och inte minst utmanande utvecklingsarbete.
Organisationen kommer att bestå av tre avdelningar, belägna i Växjö och Ljungby. Du blir verksamhetsområdeschef och tillika avdelningschef för en av avdelningarna. Personalen består av 40 erfarna medarbetare, med en nyfikenhet på, och ett engagemang för de kommande förändringarna.
Som chef för kundservice rapporterar du till centrumchefen för servicecentrum och ingår i ledningsgruppen. Där förväntas du aktivt bidra i det centrumövergripande ledningsarbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som inspireras av att leda andra, utmanas av förändringsarbete och som får saker gjorda. Du leder genom tydlighet och agerar som ett gott exempel. Du förmår skapa goda relationer med medarbetare, kunder och andra samarbetspartners. Service är ett ledord i denna tjänst, och du ser och förstår kundernas behov och kan omsätta detta i den egna verksamheten, både i det korta och det långa perspektivet.
Du arbetar självständigt och räds inte att fatta snabba beslut när så krävs.
Vi ser gärna att du har utbildning på högskolenivå, och du ska ha tidigare erfarenhet av ledarskap. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-30
Ange följande referens när du ansöker: SEC 19/11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Petra Larsson, 0470-58 84 99
Lina Tibbelin, 0470-58 70 38

Facklig kontakt
Marita Gummesson, 0470-58 77 97
Ylva Bengtsson, 0470-58 79 63

Företag
Landstinget Kronoberg, Servicecentrum

Adress
Landstinget Kronoberg, Servicecentrum
Ingelstadsvägen 9
35188 Växjö

Jobbnummer
1048089

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Kronoberg, Servicecentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Kronoberg, Servicecentrum: