Verksamhetsnära Financial Controller till attraktivt konsultuppd

Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2014-09-12

Dina arbetsuppgifter
Experis Finance söker en verksamhetsnära Financial Controller till ett så kallat hyr-köp, det vill säga ett konsultuppdrag med möjligheter till anställning efter 6 månader. Uppdraget förväntas starta i början av november. Kunden är en av nordens ledande serviceleverantörer som erbjuder tjänster inom Facility Management, Industriservice och Strategisk rådgivning. Kunden sitter i nya, fräscha lokaler centralt i Kista.

Som Financial Controller kommer du att arbeta mycket verksamhetsnära där du ansvarar för det löpande ekonomiarbetet inom ditt ansvarsområde samt för framtagande av bokslut och uppföljning för dina kundkontrakt. Du kommer främst att arbeta mot grupp-, plats-, och kontraktschefer utifrån ett kund-och kontraktsperspektiv där du stöttar dessa i att ta fram volymprognoser och göra lönsamhets- och marginalanalyser på nya och pågående affärer. I rollen som Financial Controller ingår du i ett team och rapporterar till chefen för Financial Control.

Utöver detta ansvarar du för viss redovisning och bokslut samt budget, prognos, uppföljning och analys med kommentarer.

Vem är du?
Du har en högskoleutbildning inom ekonomi och har minst tre års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med både resultat-och balansräkning. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med controlleruppgifter ses det som mycket meriterande.

Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och främst Excel. Du är van vid att arbeta med olika system och har du tidigare kunskaper i systemen Maximo, Agresso och Qlikview är det meriterande.

Som person är du analytisk och har ett stort intresse för siffror. Du är kommunikativ och trivs med att ha många kontaktytor på olika nivåer i verksamheten. Du är pedagogiskt lagd och har lätt för att förklara ekonomiska begrepp till människor med olika kunskap inom ekonomi. Vidare har du lätt för att lära känna nya människor och skapa goda relationer.

För att passa in i och trivas i konsultrollen bör du vara resultatinriktad, flexibel och nyfiken, både på nya människor och på nya kunskaper. Vi letar efter personer som motiveras av att lösa våra kunders behov och som på ett självständigt och lösningsorienterat sätt tar sig an nya arbetsuppgifter.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och vi hjälper våra kunder med interimslösningar för redovisningsekonomer, redovisningschefer, ekonomichefer, controllers mm. Experis AB ingår i ManpowerGroup, - Sveriges största bemanningsbolag.

Vi kan erbjuda dig:

• Spännande tjänster på intressanta företag, - både välkända och nystartade
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt
• Möjlighet att jobba i svensk och internationell miljö
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss.
Vi erbjuder anställning enligt kollektivavtal med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansök länken nedan. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Jeanette Hagen på telefon 08 - 736 28 57

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Rocafort Svensson

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
1995404

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: