Verksamhetsnära Business Controller till mindre bolag
Capega AB / Controllerjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Capega AB i Borlänge,
Solna,
Botkyrka,
Stockholm eller i
hela Sverige Interim Business Controller till mindre bolag inom en större koncern
Vi söker nu en Business Controller till vår kund som är ett världsledande globalt mjukvarubolag. I rollen som Business Controller kommer du att arbeta i en affärsstödjande roll med support och rådgivning på ett mindre bolag inom koncernen. Du kommer att arbeta nära verksamheten, ensam i din roll men med stöd från övriga controllers inom koncernen. Redovisning, payroll mm har bolaget valt att outsourca. Din arbetsplats utgår från kontoret i Solna, men du kommer behöva resa ngn till några dagar i veckan till Borlänge. Bor du i Dalarna och önskar arbeta 100 % därifrån går det alldeles utmärkt.
Nedan följer några exempel på de arbetsuppgifter som ingår i rollen:
• Stöd till affären i ekonomiska frågor samt support, rådgivning vid olika besluts- och affärsangelägenheter
• Ekonomisk rapportering
• Budget och prognoser
• Uppföljning av nyckeltal
• Ansvarig för utveckling och effektivisering av rutiner och processer och att processerna efterföljs
• Delta i företagsövergripande projekt
Kvalifikationer och erfarenhet:
Du har erfarenhet av att arbeta med ekonomisk rapportering, analys, budget- och prognosarbete, samt har en god förståelse för grunderna inom bokslut. Du har goda IT kunskaper, hanterar Excel på en bra nivå och har arbetat i några olika affärssystem.
Publiceringsdatum2022-08-31Dina personliga egenskaperVi ser att du har en god pedagogisk och social förmåga. Du uppskattar och känner dig trygg i att kunna kommunicera dina slutsatser och resultat till andra. Vi söker en person som har ett starkt eget driv, initiativförmåga och som trivs i en föränderlig miljö och vill bidra till att utveckla verksamheten.
Du är analytisk, strukturerad och effektiv samt har en god helhetsförståelse.
Låter detta som ett uppdrag som kan passa dig eller någon annan du känner i ditt nätverk, tveka inte att kontakta Åsa Ollert på
asa.ollert@capega.se 070-752 48 16.
Vi ser gärna att du ansöker omgående då uppdraget ska påbörjas så snart som möjligt. Konsultuppdraget är en sk. brygglösning under en rekrytering, vilket innebär att om du som konsult också är intresserad av en fast tjänst så kan detta vara vägen också till det.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på
www.capega.se (
http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.
Konsult hos Capega
Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, besök vår LinkedIn (
https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller
www.capega.se (
http://www.capega.se/)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2023-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagCapega AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Capega AB (org.nr 559163-0016)
Arbetsplats Capega
Kontakt Åsa Ollert
asa.ollert@capega.se 070-752 48 16 Jobbnummer 6934950
Observera att sista ansökningsdag har passerat.