Verksamhetsledare Till Nytt Leader Kontor

Partille kommun, Kommunkontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunkontoret i Partille

EU:s Landsbygdsprogram 2007–2013 syftar till att främja en ekonomisk, ekologisk och social hållbar utveckling på landsbygden. Insatserna ska hjälpa till att stärka landsbygdens konkurrenskraft genom att skapa möjligheter för företagsamma människor som bor och verkar på landsbygden. LEADER-metoden bygger på att offentlig, privat och ideell sektor samarbetar i ett trepartnerskap. Partnerskapet bildar tillsammans en lokal utvecklingsgrupp ett s.k. LAG som fattar beslut om vilka projekt de vill stödja inom ramen för valda fokusområden och strategier.
Kommunerna Alingsås, Härryda, Lerum och Partille samt Mölndals Stad utgör fr.o.m november 2008 ett eget LEADER-område och bildar Göteborgs Insjörike.

Publiceringsdatum
2008-11-03

Arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga arbete blir att marknadsföra och informera om Göteborgs Insjörike gentemot företag, föreningar och andra intressenter, bygga nätverk, förbereda projektansökningar och fungera som stöd och bollplank mot projektsökande. Dessutom hanterar du kontorets administration samt är föredragande inför LAG-gruppen.

Kvalifikationer
Göteborgs Insjörikes verksamhetskontor består i princip av verksamhetsledaren. Vi söker därför dig som gillar att arbeta självständigt samtidigt som samverkan med andra företag, föreningar och människor står i fokus för ditt arbete. Du är en driven, kreativ och effektiv administratör med erfarenhet av projektledning och utvecklingsarbete. Givetvis är du intresserad av näringslivsutveckling och har god insikt i företagandets villkor. Du är en god kommunikatör som har lätt för att utrycka dig i tal och skrift och har förmågan att stimulera människors kreativitet och engagemang.
Du skall ha en relevant högskoleutbildning, alternativt KY-utbildning med inriktning mot EU-projekt eller motsvarande arbetslivserfarenhet som väger upp mot utbildningen samt ha viss erfarenhet av att arbeta med det offentliga. Tidigare erfarenheter av EU-arbete är ett krav, har du dessutom vana av LEADER-arbete är det ett stort plus.
Körkort och tillgång till bil är ett krav.

Arbetstider och omfattning
Allmän visstidsanställning, tillträde: Januari 2009, upphör: 2010-12-31

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: Fast lön, heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-11-23
Tjänsten är en allmän visstidsanställning 2009-2010, med möjlighet till förlängning under förutsättning att projektet fortlöper. I huvudsak arbetstid dagtid, med viss flexibilitet.
Du ansöker digitalt via www.offentligajobb.se alt. skickar din skriftliga ansökan till:
Partille kommun, Nina Orback, 433 82 Partille.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Eva Carlsson, 031-7921137
Cecilia Rignell, 031-3151313

Företag
Partille kommun, Kommunkontoret

Adress
Partille kommun, Kommunkontoret
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Jobbnummer
344458

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Kommunkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Kommunkontoret: