Verksamhetsledare Socialpsykiatrin
Kungälvs kommun, Trygghet och Stöd, Boende Socialpsykiatrin / Socialsekreterarjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Trygghet och Stöd, Boende Socialpsykiatrin i Kungälv I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!
Publiceringsdatum2022-06-09BeskrivningDu kommer att vara verksamhetsledare för våra tre boenden inom Socialpsykiatrin: Vendergatan, Grindenvägen och 88.
an. Socialpsykiatrin arbetar med personer som har psykisk ohälsa och som behöver stöd/omsorg i sin vardag.
Dina arbetsuppgifterDu kommer att ha ett arbetsledande ansvar genom att leda och fördela det dagliga arbetet på de tre boendena i tätt samarbete med enhetschefen. Vidare kommer du att ha ett övergripande ansvar och en handledande funktion i det pedagogiska innehållet i verksamheten, vidareföra det pedagogiska arbetet framåt tillsammans med metodutvecklaren och de andra verksamhetsledarna inom socialpsykiatrin. Tillsammans med personalen på boendena och enhetschef kommer du att arbeta enligt de mål och riktlinjer som gäller för verksamheten samt handleda och stödja personalen i arbetet med brukarna. Du arbetar med dokumentation, kompetens- och utvecklingsfrågor.
Arbetet kan även komma att innefatta arbete mot andra verksamheter och/eller utvecklingsarbete inom sektor Trygghet och Stöd. Tjänsten innehåller administrativa uppgifter såsom stöd vid schemaläggning och planering kring bemanning. Verksamhetsledaren håller i verksamhetsmöten och är även ansvarig för vissa andra möten tillsammans med andra aktörer.
KvalifikationerErfarenhet av arbete och kunskap om personer med psykiska funktionsnedsättningar är ett krav samt 2 årig YH utbildning inom ämnet som arbetsgivaren bedömer lämplig.
Det är meriterande att du har erfarenhet av tidigare ledaruppdrag och har kunskap av ESL och MI. Att du arbetat i IT-programmen Treserva, TimeCare pool och Personec är meriterande.
Vi förutsätter att du har en positiv människosyn och att du kan se individens behov. Du är flexibel och lyhörd samt har förmågan att arbeta både självständigt och i grupp. Du behöver vara stresstålig och ha förmågan att snabbt kunna prioritera och fatta beslut i stunden. Det ingår i uppdraget att kunna samarbeta med anhörig, god man, förvaltare och andra viktiga personer/professioner kring individen. Du ska ha förmågan att reflektera över dig själv och ditt arbete i förhållande till uppdraget.
Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.
Övrig informationAnsökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2022-08-15 eller efter överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungälvs kommun, Trygghet och Stöd, Boende Socialpsykiatrin
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/343".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kungälvs kommun (org.nr 212000-1371)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Kungälvs kommun, Trygghet och Stöd, Boende Socialpsykiatrin
Kontakt Mikael Fridlund
0303-239018 Jobbnummer 6726620
Observera att sista ansökningsdag har passerat.