Verksamhetsledare och ekonomikonsult med erfarenhet

Nordisk Kompetens / Organisationsutvecklarjobb / Luleå
2018-10-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsledare och ekonomikonsult med erfarenhet" (publicerad 2018-12-12) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordisk Kompetens i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Skellefteå eller i hela Sverige

Verksamhetsledare och ekonomikonsult med erfarenhet

Vill du arbeta på en spännande Ekonomibyrå med en kundfokuserad och förändringsbenägen miljö och en drivkraft i att ständigt vilja utvecklas och förbättras? Har du erfarenhet ifrån branschen och varit i en ledande roll så kan det här vara tjänsten för Dig! För rätt person finns stor utvecklingspotential inom uppdraget.

OM TJÄNSTEN

Småföretagsbyrån grundades 2012 som en redovisningsbyrå och har idag utvecklats till en fullskalig Ekonomibyrå. Förutom bokföring och bokslut erbjuder vi tjänster inom lönehantering och personaladministration samt konsulttjänster inom affärsjuridik, ekonomistyrning, controller, tillväxt, ägarskiften och finansiering mm.

Den digitala utvecklingen i branschen skapar nya möjligheter att fokusera än mer på hur våra kunder utvecklas i stället för att administrera tiden som varit. Att skapa affärsnytta har ända från starten av Småföretagsbyrån varit en tydlig målsättning och stark drivkraft. I dag får vi tydligare hjälp av digitaliseringen i vår strävan att ständigt förstärka vår samverkan med våra kunder och bidra till att de blir eller fortsätter vara välmående företag.

Bolaget har idag 7 anställda och är i en spännande expansions- och förändringsfas.

Du välkomnas av ett tryggt och stabilt team med en stark lagkänsla och ett ömsesidigt utbyte av kunskaper och erfarenheter. Tillsammans är alla i teamet med och bidrar till byråns framtida utveckling. Hos Småföretagsbyrån blir Du en del av en organisation som vågar utmana och förändra för att ständigt skapa mervärde för kunderna.

ARBETSUPPGIFTER

Uppdraget består av två olika delar, dels verksamhetsledare för Luleåkontoret, dels konsult.

Publiceringsdatum
2018-10-04

Arbetsuppgifter
• Verksamhetsledare i Luleå/Norrbotten med stöd till och utveckling av medarbetare och team för att följa Småföretagsbyråns mission och följa med i digitaliseringen.
• Säkerställa (aktivt verka för) att den gemensamma kompetens och kunskapsprofilen på kontoret är rätt då branschen är väldigt regelstyrd i en föränderlig värld.
• Nätverkande i syfte att marknadsföra och sälja Småföretagsbyråns tjänster.
• Lokalt sälj och marknadsföringsansvarig, initiera och delta i säljmöten med behovsanalyser.

Småföretagsbyråns konsulttjänster, som du kommer vara en del av, består bla av:

• Avstämning och periodiseringar, utvecklingsanalys, likviditetsanalys och rapportering/dialog utifrån informationen som den löpande bokföringen ger.
• Projektledare vid affärssystemsbyte och utveckling av administrativa tjänster genom analys och val av system samt integration och implementation av dessa system, utbildning och stöd till användare/kunden.
• Hjälpa/utbilda/vägleda kunden vid bokföringsfrågor, skattefrågor och nya affärsmöjligheter.
• Internkonsult inom redovisningsfrågor.
• Uthyrd ekonomichef, ansvarig för all ekonomiska rapportering och stöd och underlag för beslut kopplade till ekonomin i våra kundbolag.
• Controller, bygga upp analysstrukturer för en kontinuerlig utvecklingsdialog som bygger på kundens behov.
• Förstå och förmedla innebörden i affärsjuridiska och skattepåverkande dokument.
• Hantera ägarförändringar, värderingar mm
• Kapitalanskaffning till tillväxtbolag, stöd vid emissioner och låneupplägg med tillhörande ekonomiska prognoser och underlag för beslut.
• Utbildningar inom bokföring och lönsamhet.

VI SÖKER DIG SOM

För att trivas i den här rollen tror vi att Du är kommunikativ och gillar sociala kontakter, har förmåga att skapa förändring och arbetsglädje. Du gillar att utveckla och sälja, uppnå mål, vara hängiven och leda projekt. Att vara serviceinriktad, välorganiserad och pedagogisk är också en självklarhet. Vi ser även att Du är en nyfiken lagspelare som har de rätta värderingarna och bryr dig om människan. Du har ansvarskänsla och sätter kundens bästa i fokus.

Förutom detta är det ett krav att Du har:

• Några års erfarenhet av att vara ledare och leda.
• Några år på ett företags ekonomiavdelning och/eller redovisningsbyrå.
• Har erfarenhet av att hantera ekonomiska analyser.
• Digital kompetens, jobbat med systemimplementering och integrationer, Webplattformer.
• Bra erfarenhet av Excel

Det är meriterande om Du har:

• Flerårig erfarenhet av företagande
• Erfarenhet att agera som rådgivare
• Arbete med affärsplaner, budgetar, finanseringsupplägg och ägarskiften
• Erfarenhet av marknadsföring och sälj
• Lärare/föreläsare

Erfarenhet och utbildning
• Civilekonom eller likvärdig utbildning
• Ekonomistyrning
• Coaching och ledarskap

ÖVRIG INFORMATION

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Placering: Luleå

Ansvarig rekryterare: Jonny Häggström 070-576 00 47

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Nordisk Kompetens. Du kommer anställas direkt hos Småföretagsbyrån.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nordisk Kompetens

Adress
Nordisk Kompetens
Storgatan 9
97238 Luleå

Kontorsadress
Storgatan 9

Jobbnummer
4383290

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordisk Kompetens

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordisk Kompetens: