Verksamhetsledare med kansliansvar
Fredrika Bremerförbundet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fredrika Bremerförbundet i Stockholm Vill du arbeta i en varierande roll med stort eget inflytande för Sveriges äldsta jämställdhetsorganisation? Då ska du söka tjänsten som verksamhetsledare med kansliansvar på Fredrika Bremer Förbundet!
Om Fredrika Bremer Förbundet
Fredrika Bremer Förbundet är en partipolitiskt och religiöst obunden medlemsorganisation som verkar för jämställdhet. Förbundet bildades 1884 och arbetar folkbildande och opinionsbildande.
Vi driver projekt och kampanjer och engagerar medlemmar i hela landet genom våra 10 lokalföreningar. Förbundet förvaltar även ett antal fonder och stiftelser och ger två gånger per år ut tidskriften Hertha.
Förbundet är i just nu i en spännande utvecklingsfas och söker en kreativ och driven person som vill vara med och utveckla vår verksamhet.
Publiceringsdatum2019-03-13Om tjänstenSom verksamhetsledare på Fredrika Bremer Förbundet är du organisationens enda anställda, direkt underställd förbundsstyrelsen. Du har helhetsansvar för vår administration med överblick över alla delar av verksamheten. I rollen som verksamhetsledare ansvarar du för att i nära samarbete med förbundets ordförande planera, utveckla och genomföra förbundets verksamhet.
Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:
Planera och genomföra förbundets verksamhet
Medlemshantering, administration, handläggning av stiftelseansökningar
Budgetuppföljning och fakturahantering
Projektleda årliga evenemang och förbundsårsmöte
Ansöka och rapportera statligt verksamhetsstöd och projektbidrag
Arbetsleda projektanställda, praktikanter, konsulter och frivilliga samt stötta arbetet i våra lokalföreningar
Uppdatera hemsida, nyhetsbrev och sociala medier
Skriva debattinlägg och pressmeddelanden
Arbetet sker på vårt kansli på Östermalm och kan innebära oregelbundna arbetstider, dock erbjuder vi stor flexibilitet. Vi söker en självgående och driven person med stort intresse för jämställdhetsfrågor.
KompetenserAkademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet inom relevant område, gärna med inslag av ekonomi och projektledning
Dokumenterad erfarenhet av arbete med projektansökningar och återrapportering mot svenska finansiärer
Dokumenterad erfarenhet av projektledning med budgetansvar
Dokumenterad erfarenhet av arbete eller engagemang inom ideell sektor
Erfarenhet av att arbetsleda personal eller ideellt engagerade
God kommunikativ förmåga i både tal och skrift
Dina personliga egenskaperStrukturerad och ansvarstagande
Lösningsorienterad och prestigelös
Har god förmåga att kunna arbeta självständigt
Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet. Kollektivavtal finns.
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning.
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast/ enligt överenskommelse
Löneform: Månadslön
Sysselsättningsgrad: 100 %
Ort: Stockholm
Skicka din ansökan (CV och personligt brev) till
kansli@fredrikabremer.se senast 1 april. Ange följande referens när du ansöker: Förbundssekreterare i ämnesraden. Läs vår dataskyddspolicy på vår hemsida för information om hur vi behandlar dina personuppgifter.
För mer information om tjänsten kontakta ordförande Ulrika Kärnborg på
ulrika@fredrikabremer.se.
Välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-01
FöretagFredrika Bremerförbundet
KontorsadressÖstermalmsgatan 33 1TR
Jobbnummer 4667230
Observera att sista ansökningsdag har passerat.