Verksamhetsledare kontaktcenter

Jönköpings kommun / Butikssäljarjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping

Kontaktcenter

Arbetsplatsbeskrivning
Kontaktcenter är invånarnas, näringslivets och andra intressenters ingång till vägledning, service och information om kommunens verksamhet och tjänster. Kontakcenter avlastar och stödjer förvaltningarnas verksamheter samtidigt som centret bidrar till verksamhetsutveckling. Kontakterna sker via telefon, digitala kanaler och fysiska möten. Merparten av medarbetarna sitter samlade, men centret har också några medarbetare i andra lokaler. Det är idag en välfungerande verksamhet med ett gott bemötande och hög servicenivå. Kontaktcenter är en enhet på kommunikationsavdelningen och består av 24 medarbetare.

Publiceringsdatum
2017-04-12

Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetsledare arbetar du tillsammans med kommunens verksamheter med att utveckla kontaktcenters del av servicekedjan för tjänster och för information med näringsliv och invånare i fokus.
Du är en viktig kugge på kontaktcenter där du har en operativ ledarroll i det dagliga arbetet. Vid toppar i verksamheten är du inte främmande för att möta medborgare i rollen som kommunvägledare.
Du kommer att delta i arbetet med att uppdatera målbilden för kommunens kontaktcenter. Här kan din roll bli att leda delprojekt kring utvecklingen av kommunens service via telefon, digitalt och personliga möten.

Kompetenser
För att lyckas med arbetet ser vi att du har erfarenhet från arbete med verksamhetsutveckling, gärna både inom IT och andra områden.
Du har erfarenhet av projektledning och har ansvarat för både större och mindre projekt. Du arbetar alltid med ett tydligt kundfokus och du är van att nå resultat. Du ser samarbete och goda relationer som en förutsättning för att lyckas med ditt uppdrag och är van att lösa frågor målinriktat och strukturerat. Du är nyfiken på och har förmåga att sätta dig in i våra verksamhetsfrågor
Du har en stark känsla för att ge god service såväl externt som internt. Du har en vilja att utveckla och förmåga att själv utvecklas i takt med verksamhetens förändring. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Du har en för tjänsten relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundserviceverksamhet i större organisationer och digitalisering av kundserviceverksamhet. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Upplysningar
Ewa Ling Persson, kontaktcenterchef, 036102169

Fackliga kontaktpersoner http://www.jonkoping.se/fackligastk


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100. Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Lön enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-26
Ange följande referens när du ansöker: 17-04-0022
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jönköpings kommun

Adress
Jönköpings kommun
Västra Storgatan 16
55189 Jönköping

Kontorsadress
Västra Storgatan 16

Jobbnummer
3436450

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jönköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jönköpings kommun: