Verksamhetsledare inom Ekonomiskt bistånd

Falkenbergs kommun, Individ och familjeomsorgs avdelningen / Administratörsjobb / Falkenberg
2011-01-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsledare inom Ekonomiskt bistånd" (publicerad 2013-01-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Individ och familjeomsorgs avdelningen i Falkenberg

Falkenbergs kommun har ett attraktivt läge mitt på hallandskusten och kommunens vision sammanfattas i att "Vi växer för en hållbar framtid". Uttrycket avspeglas i de satsningar vi gjort på förnybar energi, miljövård och hänsynsfull utbyggnad av stad och landsbygd. Vi vill värna om våra kommande generationers handlingsutrymme. Växande, hållbarhet, närhet, upplevelser och möjligheter är de ledord vi vill skall prägla allt som händer i kommunen. Kommunen har 40 700 invånare och är till ytan störst i Halland. Goda kommunikationer med tåg, buss och bil underlättar pendling.
Vi som arbetsgivare vill skapa mångfald genom att ta vara på alla Dina kvaliteter som medarbetare. Vi arbetar aktivt med friskvård för att skapa en god arbetsmiljö och vi värnar om jämställdhet. Genom vår personalförening får du tillgång till en lång rad spännande aktiviteter och vi tror också på en rökfri arbetsplats för både Din och våra kunders skull!
Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar med ca 1300 tillsvidareanställda.
Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.
Är Du vår nästa medarbetare?

Publiceringsdatum
2011-01-13

Arbetsuppgifter
Inom ekonomienheten arbetar 14 socialsekreterare. Ekonomienheten handlägger ansökan om ekonomiskt bistånd och arbetar tillsammans med klienten med att planera och genomföra insatser som är nödvändiga för att nå målet självförsörjning.
I arbetsuppgifterna ingår ledning och fördelning av det dagliga arbetet, att stötta socialsekreterarna i deras arbete och ansvara för ärendediskussioner. I arbetsuppgifterna ingår även att hålla sig uppdaterad på den rättsliga handläggningen och ansvara för att arbetet bedrivs juridiskt korrekt. Du kommer att spela en viktig roll i att tillsammans med enhetschef och arbetsgrupp utveckla arbets- och uppföljningsmetoder och vara ett stöd i att arbetet bedrivs i samverkan med den enskilde och utifrån individens möjligheter och resurser.
Du är också enhetens representant i samverkan och samarbete med andra myndigheter och samarbetspartners, både externt och internt.

Kvalifikationer
Socionomutbildning. Tidigare erfarenhet av handläggning av försörjningsstöd och god kunskap av arbetsområdet och gällande lagstiftning är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Ange löneanspråk

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-28
Ange följande referens när du ansöker: 3002-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Mats Petersson, 0346-88 52 65

Facklig kontakt
Facklig representant kan nås via kommunens växel, 0346-88 60 00

Företag
Falkenbergs kommun, Individ och familjeomsorgs avdelningen

Adress
Falkenbergs kommun, Individ och familjeomsorgs avdelningen
31180 Falkenberg

Jobbnummer
820923

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Individ och familjeomsorgs avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Individ och familjeomsorgs avdelningen: