Verksamhetsledare Äldreomsorg, Biståndsenheten

Falkenbergs kommun, Biståndsenheten / Sjukvårdschefsjobb / Falkenberg
2015-10-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsledare Äldreomsorg, Biståndsenheten" (publicerad 2016-03-23) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Biståndsenheten i Falkenberg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Socialförvaltningen är en av kommunens största förvaltning med ca 900 tillsvidareanställda. Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

Publiceringsdatum
2015-10-22

Arbetsuppgifter
Tjänsten som verksamhetsledare för Äldreomsorg är placerad inom Biståndsenheten som är en av fem enheter inom Myndighetsavdelningen. I dagsläget arbetar tolv personer med handläggning enligt SoL.

Som verksamhetsledare ska du planera, leda och fördela arbetet samt vara ett stöd för handläggarna i det dagliga arbetet. Vi ser också dig som en nyckelperson i vårt utvecklingsarbete där du ska vara med att utveckla samverkan med interna och externa aktörer samt svara för metodutveckling och uppdatera gruppen med ny lagstiftning och praxis.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning som socionom, beteendevetare eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Självklart har du en gedigen erfarenhet av handläggning inom äldreomsorg. Du ska vara kreativ, drivande och trygg i dig själv. Du ska ha lätt för att samarbeta och skapa struktur i ditt arbete.

Du är en person som har lätt för, och tycker att det är roligt och utmanande, att leda andra. Du är flexibel, har god samarbetsförmåga på alla nivåer, såväl internt som externt. Du ska ha en förmåga att skapa ett positivt och utvecklande arbetsklimat och ha en god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Det är viktigt att du tycker om att arbeta i team och att du har vana att arbeta processinriktat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och dina egenskaper som ledare.

Arbetet kräver B-körkort.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av befarad övertalig personal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Ange löneanspråk

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-05
Ange följande referens när du ansöker: 3112-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Yvonne Utbult, enhetschef 0346-88 62 50

Företag
Falkenbergs kommun, Biståndsenheten

Adress
Falkenbergs kommun, Biståndsenheten
Nygatan 34
31180 FALKENBERG

Kontorsadress
Nygatan 34 FALKENBERG

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2491019

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Biståndsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Biståndsenheten: