Verksamhetsledare
Leader Storsjöbygden / Organisationsutvecklarjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Leader Storsjöbygden i Krokom Leader är en del av EU s Landsbygdsprogram 2007-2013 och syftar till att främja en ekonomisk-, ekologisk- och social hållbar utveckling av landsbygden. Leader Storsjöbygden - med sjö, skog och fjäll ideell förening ska fördela ut cirka 40 miljoner kronor (inklusive lokal offentlig medfinansiering) till samarbetsprojekt mellan ideella-, privata- och offentliga aktörer. Leaderområdet omfattar delar av Bergs-, Åres- och Östersunds kommuner samt hela Krokoms kommun.
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Din huvuduppgift som verksamhetsledare är att genomföra Leader Storsjöbygdens utvecklingsstrategi. Du ska på uppdrag av och i nära samarbete med LAG (föreningens styrelse) planera och ansvara för verksamheten på vårt Leaderkontor, som är placerat på Rösta i Ås. Du kommer att ha arbetsledaransvar för två personer.
Din roll blir att fungera som den sammanhållande länken för verksamheten och aktivt arbeta med förändringsprocesser inom Leaderområdet. Som verksamhetsledare ska du stötta våra utvecklingsgrupper och projektledare. I dina uppgifter ingår att förbereda projektansökningar inför beslut i LAG och vara föredragande inför LAG i frågor som gäller projekt, administration och ekonomi.
En viktig uppgift är att sprida kunskap om Leader och möjliggöra att goda projektansökningar kommer in från hela Leaderområdet. Du ska även stötta enskilda projekt inför upprättande av ansökan och göra en tidig bedömning av projektens möjligheter att få medel. Du har sedan en stödjande och rådgivande roll genom hela bidrags- och utvecklingsprocessen. Rapportering om pågående projekt görs fortlöpande till LAG.
Som verksamhetsledare ska du också skapa och underhålla goda kontakter med olika myndigheter och organisationer som t.ex. Länsstyrelsen, Jordbruksverket, Landsbygdsnätverket, de medverkande kommunerna, Regionförbundet, Mittuniversitetet samt andra Leaderområden i Sverige och internationellt.
Beskrivning av kvalifikationer:
Som verksamhetsledare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med EU-projekt där erfarenhet av Leader är meriterande.
Du är en driftig och handlingskraftig person som har god kunskap om olika samhällsaktörer, deras roller och ansvarsområden, från EU till byalag. Du har akademisk utbildning och har kunskap om offentlig och privat förvaltning liksom goda kunskaper om EU-program samt olika stödformer och redovisningsprinciper. Du har ett brett nätverk och förmåga att vidga det. I ditt ledarskap är din förmåga att vara lyhörd, utåtriktad och en god kommunikatör utmärkande egenskaper. Erfarenheter av arbete inom folkrörelser och eget företagande värdesätts.
För att bli framgångsrik i detta uppdrag tänker vi att du har mycket goda förmågor och intressen på följande sätt:
• Stort intresse för landsbygdsutveckling
• Öppen och utåtriktad, hög social kompetens
• Förmåga att entusiasmera och engagera samt kunna bygga nätverk
• God administratör med ekonomisk förmåga
• Vana av att läsa och förstå offentliga dokument och handlingar
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort och tillgång till bil erfordras eftersom arbetsuppgifterna innebär resor.
Publiceringsdatum2013-04-12KörkortskravB
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Projektanställning tom 2015-06-30 med eventuell möjlighet till förlängning.
TillträdeSnarast
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-29
Ansökan kan skickas till e-postadress:
info@leaderstorsjobygden.seKontaktCarina Asplund 070-6459988
info@leaderstorsjobygden.seCamilla Jägerhem 070-5857610
info@leaderstorsjobygden.seFöretagLeader Storsjöbygden
AdressLeader Storsjöbygden
Rösta
83043 ÅS
KontorsadressÖsavägen 14
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 070-5857610
E-postadress:
info@leaderstorsjobygden.se Jobbnummer 1521308
Observera att sista ansökningsdag har passerat.