Verksamhetshandläggare på fastighetsavdelningen

Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

-Ett jobb med plats för utveckling
Är du en person som är kommunikativ och strukturerad, som trivs med varierande arbetsuppgifter och uppskattar ett jobb där du får växa och utvecklas? Då har vi ett jobb som kan passa dig! Krokoms kommun befinner sig i en expansiv fas. För att matcha de ökade kraven rekryterar vi till en ny tjänst, där vi söker en medarbetare med brett ansvar för verksamhetsutveckling och ledningsstöd inom fastighetsavdelningen.
Välkommen med din ansökan!
Krokoms kommun ligger mellan Östersund och Åre. I kommunen och dess närområde finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Närheten till Östersund möjliggör goda kommunikationer till övriga Sverige.
"Mitt i Sverige, mellan stad och fjäll, finns en plats där det spritter av liv. Det är brokigt, okonstlat och lite tvärt emot. Hit flyttar människor. Här växer företag. Idéer frodas och själva livet får ta plats. I Krokoms kommun finns 193 byar som tillsammans med den ständigt närvarande naturen sätter sin prägel på området. I byn möter du stolthet, drivkraft och hjälpsamhet. Varenda en är viktig och alla är välkomna. Här finns plats att växa."

Publiceringsdatum
2023-02-24

Arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra kommunens fastighetsavdelning och var direkt underställd fastighetschef. Att stödja fastighetschef med ledning och styrning av verksamhet är centrala arbetsuppgifter liksom att kunna leda utvecklingsprojekt. I detta ingår avtalsskrivning, underlagsframtagning, ekonomisk uppföljning. I rollen ingår även att kunna representera verksamheten såväl internt som externt.
I det ordinarie arbetet ingår exempelvis att vara med och planera verksamheten, utveckla arbetssätt, ta fram och revidera styrdokument, delta som kunskapsstöd och kontaktperson i förvaltningsövergripande samverkansgrupper och i nämnd, följa upp beslut och se till så att de omsätts i praktiken samt delta i uppföljning och verksamhetsrapportering.
I arbetet ingår att skriva vissa beslutsunderlag till nämnd och kommunstyrelse i samråd med fastighetschef, samt vid behov redigera och komplettera beslutsunderlag till nämnden.
Du är också sekreterare vid fastighetsavdelningens interna och externa möten samt vid andra förvaltningsövergripande möten.
I rollen har du ett nära samarbete med avdelningens handläggare och ingenjörer samt med övriga verksamheter och förvaltningar. Du har att bereda och, i vissa fall, besvara inkommande ärenden från våra medborgare.
Du kommer använda olika digitala system och det är därför viktigt att du har kunskap och vana att arbeta med modern teknik och att arbeta i digitala ärendehanteringssystem alternativt har intresse och har lätt att lära. I ditt arbete kommer du bland annat att arbeta med systemen Artvise, Ciceron DoÄ och Stratsys.
Din kompetens
Du har en akademisk examen inom samhällsvetenskap, förvaltningsjuridik eller annan utbildning som tillsammans med arbetslivserfarenhet bedöms av arbetsgivaren som likvärdig.
Körkort för bil är ett krav.
Erfarenhet från arbete inom offentlig sektor, gärna kommunalt, är meriterande.
Du bör ha lätt för att samarbeta men även ha förmåga att arbeta självständigt och kunna planera och prioritera arbetsuppgifter.
Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, ha god datorvana och lätt för att hantera administrativa system.
Du bör ha ett engagemang inför arbetsuppgifterna, vara serviceinriktad och ha en vilja att utveckla dig själv inom området.
Utvecklas med glädje
Vi värdesätter att du är intresserad och nyfiken på ny kunskap, är noggrann, positiv och engagerad. Vi strävar efter att ha en god gemenskap där vi stöttar och hjälper varandra att lyckas. Tillsammans med dina kollegor är du med och utvecklar 193 byar där livet växer.
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
I Krokoms kommun är heltid norm och deltid en möjlighet.
Sista dag att ansöka är 2023-03-27.
Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Krokoms kommun (org.nr 212000-2478), http://www.krokom.se
Offerdalsvägen 8 (visa karta)
835 80  KROKOM

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Krokoms Kommun

Kontakt
Plan- och fastighetschef
Tomas Nilsson
tomas.nilsson@krokom.se
072 450 44 02

Jobbnummer
7485259

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: