Verksamhetsexpert till digitaliserings- och utvecklingsavdelning

Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen i Sundbyberg, Stockholm, Norrköping, Linköping eller i hela Sverige

Migrationsverket söker en verksamhetsexpert till digitaliserings- och utvecklingsavdelningens kansli.

Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar. Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen, som har närmare 400 medarbetare ska skapa verksamhetsnytta genom processutveckling och digitalisering. Vi är en ny avdelning sedan den 1 april 2018 och just nu pågår ett intensivt arbete med att etablera en ny organisation och en gemensam kultur.

I din roll som verksamhetsexpert har du en viktig roll i att samordna avdelningens arbete och att bidra till att vårt arbete håller en hög kvalitet. Kansliet består idag av ca fem medarbetare i roller som verksamhetsexperter och handläggare.

Migrationsverket har verksamhet i hela landet. Din roll utgår från något av våra kontor i Stockholm, Norrköping eller Göteborg.

Vad du kan förvänta dig

Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2019-05-17

Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetsexpert vid digitaliserings- och utvecklingsavdelningens kansli kommer du att arbeta med utformning av skrivelser, yttranden och remissvar samt andra utredningsuppdrag. Du kommer även att arbeta med prognos-, analys- och uppföljningsarbete samt utarbetande, beredning och granskning av ärenden inför beslut.

Vidare kommer du att fungera som ett ledningsstöd till avdelningschefen och våra sektionschefer. Att samarbeta och ge service och underlag till externa och interna kontakter utifrån ett helhetsperspektiv för myndigheten är en viktig del av arbetet. Att ansvara för planering, samordning och uppföljning av olika frågor inom sakområdet är arbetsuppgifter som kan förekomma. I kansliarbetet ingår också att formalisera beslutsvägar, mandat och delegeringar inom avdelningen.

Ditt arbete har stor påverkan och betydelse för vår framgång och för avdelningens utveckling!

Vem är du

Du är en god representant för Migrationsverket och vår avdelning. Du har ett respektfullt och prestigelöst förhållningssätt och bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du tar egna initiativ och sätter värde på att arbeta i ett team där alla strävar åt samma mål. Du är noggrann och levererar i rätt tid.

Kvalifikationer

Krav: du har en akademisk utbildning med juridisk-, samhällsvetenskaplig- eller beteendevetenskaplig inriktning samt erfarenhet av att arbeta med planerings- och samordningsfrågor.

Du har mycket goda kunskaper i förvaltning, offentlighet och sekretess, styrningsfrågor samt kvalificerad administration. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Meriterande: tidigare erfarenhet från stab- eller kansliverksamhet eller annan liknande erfarenhet från myndighet. Erfarenhet från verksamhetsuppföljning kan också vara meriterande.

Personliga kompetenser

Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheterna i förändringar. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor, ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar dina handlingar till detta.

Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitet och lägger stor vikt vid att du lever upp till dessa krav. Du arbetar bra med andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser din uppgift på ett konstruktivt sätt.

Upplysningar

Anställningsform: tillsvidare

Resor i tjänsten förekommer

Överenskommelse om förtroendearbetstid kan träffas.

Vi tillämpar individuell lönesättning. Placering: Norrköping, Göteborg eller Stockholm

Tillträde: snarast efter överenskommelse



Vill du veta mer Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till rekrytering@migrationsverket.se

Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du enhetschef, Anna Staaf, 010- 485 23 63.

Ansökan Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 2 juni 2019. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan eftersom ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar inte beaktas i lika stor utsträckning som ansökningar med utförliga svar, likväl som ansökningar med ofullständigt CV. Som en del i rekryteringsprocessen kan vi även komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald

Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet. I vårt arbete vägleds vi av våra värdeord mod, empati och tydlighet.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: omgående enl. ök tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-02
Ange följande referens när du ansöker: 3.3.1-2019-19751
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen

Adress
Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen
Slottsgatan 82
60222 Norrköping

Kontorsadress
Slottsgatan 82

Jobbnummer
4794353

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen: