Verksamhetsexpert med inriktning service och behovsanalys

Migrationsverket / Matematikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla matematikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sigtuna, Knivsta eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Processägaren för service och bemötande ska övergripande ansvara för att ta fram strukturer för ett bättre möte med den sökande oavsett som det sker i form av ett fysiskt möte, i telefon eller digitalt. Processägaren ansvarar också för att samordna dialogkonceptet med sökande och intressentgrupper avseende service och bemötande. Processen ska ha hög förmåga att analysera och skapa metodik för systematisk insamling avseende sökandes synpunkter, frågor och behov för att på så vis ställa krav på utveckling avseende tillgänglighet, service och bemötande.

Som ett led i denna utveckling söker nu processägaren en expert med inriktning service och behovsanalys.

Publiceringsdatum
2015-02-13

Dina arbetsuppgifter
I din roll som expert med inriktning service och behovsanalys kommer du att stödja chefer och processägare i analys och förbättring av våra servicemöten och servicekanaler utifrån ett sökandeperspektiv. Arbetet handlar till stor del om att arbeta fram standards, metoder och rutiner för olika delar av vår service samt att skapa system för värdeskapande uppföljning. En viktig del i arbetet är förankra standards och uppföljning, varför en pedagogisk och kommunikativ förmåga kommer att värderas högt.

I din roll som expert inom service och behovsanalys arbetar du med att:

• Samla in, ordna och analysera information kring behov, service och bemötande på en aggregerad nivå

• Samla in, ordna och analysera information från synpunktshantering och feedback, webbanalys, loggningar av telefonsamtal och besök, för att följa upp hur väl olika servicekanaler fungerar

• Löpande följa upp indikatorer, mått och mätetal kring service och bemötande

• Medverka i att föra dialog med verksamheten kring frågor som rör uppföljning av service och bemötande.

Du använder såväl kvantitativa som kvalitativa metoder för att samla in kunskap kring hur väl serviceen fungerar. Det innebär att du är väl förtrogen med metoder som enkäter, intervjuer och användartester samt analys av dessa. Du kan ansvara för olika typer av uppföljningar från planering till genomförande och överlämning/kommunikation, men även lära ut metoder och förhållningssätt till andra delar av verksamheten.

Kvalifikationer
• Relevant akademisk utbildning, gärna inom beteendevetenskap, kommunikation, marknad eller kognitionsvetenskap eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt

• Erfarenhet av arbete inom expertområdet på senior nivå, gärna i en konsultativ roll är meriterande

• Erfarenhet av projektledning på central eller lokal nivå är meriterande

• Erfarenhet av verksamhetsutveckling på central eller lokal nivå är meriterande

• Du ska ha erfarenhet av att mäta och följa upp kundserviceindikatorer. Erfarenhet av metodik och genomförande av användartester, målgruppsanalyser, enkätundersökningar, fokusgrupper etcetera är särskilt meriterande.

Dina personliga egenskaper
• Drivs av att förändra och förbättra

• Mycket god kommunikativ förmåga

• Drivande, kreativ, strukturerad och initiativrik

• Självständig och god förmåga att skapa nätverk och samverka med interna som externa aktörer

• God analytisk förmåga och förmåga att se helheter, detaljer och mönster och även beskriva komplicerade förlopp på ett enkelt sätt

• Uttrycker en positiv attityd till arbetet, handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policyer och riktlinjer

• Lyhörd för verksamhetens behov

• Som expert kan du få uppdrag av varierande karaktär och inom flera delprocesser varför flexibilitet och helhetssyn är av särskild vikt.

Övrig information
Vi tillämpar individuell lönesättning. Anställningen är tillsvidare med en provanställning om sex månader. Tillträde är snarast. Inrikesresor ingår i befattningen.

Stationeringsort: Avser en tjänst med placering i Norrköping eller Stockholm.

Så ansöker du
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 2014-03-08.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marcus Kahanek, Rekryteringskonsult +46 11-194354 marcus.kahanek@se.experis.com

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Norrköping
60232 Norrköping

Kontorsadress
Norrköping

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2166657

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: