Verksamhetsekonom
Göteborgs kommun / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Lokalförvaltningen är en av Göteborgs Stads fastighetsorganisationer och en av Sveriges största offentliga fastighetsförvaltare med lokalytor på över två miljoner kvadratmeter. Vår vision är att vara en ledande byggherre och fastighetsförvaltare med göteborgarnas bästa för ögonen. Att vistas i en miljö där man mår bra är en självklar rätt vare sig man är två, trettio eller nittio år - våra drygt 470 medarbetare bygger och förvaltar miljöer att utvecklas, trivas och åldras i. Vårt uppdrag är att bygga, anpassa och förvalta bland annat skolor, förskolor, äldreboenden och boenden med särskild service. Arbetet sker i nära samarbete med våra kunder. Besök gärna
http://www.goteborg.se/lokalforvaltningen Publiceringsdatum2020-04-28ArbetsuppgifterEkonomienheten är den enhet som är verksamhetsansvarig i ekonomifrågor samt leder, samordnar och utvecklar ekonomiperspektivet. Vårt uppdrag är att stödja verksamhetsansvariga i ekonomifrågor och se till att säkerställa en hög kvalitet på redovisningen samt resurseffektiva processer inom förvaltningen. Inom Ekonomienheten arbetar vi tillsammans för att stimulera och utveckla varandra. Enheten består idag av 14 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter;
Som verksamhetsekonom stöttar du chefer inom en av våra avdelningar, Projektavdelningen. Du arbetar och leder avdelningens arbete med budget, prognos, analys samt avvikelsehantering. Du har ett nära samarbete med projektcontroller som bland annat arbetar med ekonomisk uppföljning och styrning av projekt.
KvalifikationerFör denna tjänst behöver du ha högskoleutbildning med ekonomisk inriktning. Du har erfarenhet från liknande arbete, gärna i offentlig förvaltning. Då du kommer att arbeta nära verksamheten ser vi att du har ett professionellt och konsultativt förhållningssätt. Du är bra på att skapa goda och förtroendefulla relationer och kommunicerar på ett sätt som skapar delaktighet och tydlighet. Uppdraget kräver att du har god samarbetsförmåga samt organisatorisk och analytisk förmåga. Du är samtidigt drivande, lösningsinriktad och ser möjligheter.
Du är lyhörd för verksamhetens behov och har förmåga att se och sätta in kunskapen i ett helhetsperspektiv. Hos oss arbetar vi med glädje och omtanke om varandra. Vi har ett gott arbetsklimat och ser gärna att just du tillsammans med oss bidrar till den gemensamma arbetsglädjen. Hos oss vill vi att du utvecklas och mår bra på jobbet.
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykel förmåner. Vi på lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A950969".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Lokalförvaltningen
Jobbnummer 5206593
Observera att sista ansökningsdag har passerat.