Verksamhetscontroller/verksamhetsutvecklare till Skärholmens sta

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 37.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag!



Nu söker vi dig som är verksamhetscontroller/verksamhetsutvecklare till avdelningen stöd och service i egen regi inom området omsorg av äldre, personer med funktionsnedsättning och socialpsykiatri.

Som verksamhetscontroller/verksamhetsutvecklare ingår du i avdelningens ledningsstöd och rapporterar direkt till avdelningschefen. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp där du ges möjlighet att arbeta med övergripande frågor i nära samarbete med engagerade chefer i en dynamisk miljö.

Rollen som verksamhetscontroller/verksamhetsutvecklare
Du har en central roll i förvaltningens arbete med stadsövergripande planerings- och utvecklingsfrågor inom äldreomsorgen, LSS-området och socialpsykiatrins utförarverksamheter. Du arbetar nära enhetscheferna och du stöttar dem i såväl strategiska som operativa verksamhetsspecifika frågor. Vidare stödjer du cheferna i hur de ska använda uppföljningssystemen och tillsammans med avdelningschefen planerar och driver du avdelningens strategiska arbete. I arbetet ingår också att göra omvärldsbevakningar inom verksamhetsområdet och vara delaktig i förvaltningsövergripande innovation och digitaliseringsprojekt.

Du tar ett stort ansvar för uppföljning av kvalitet av förvaltningens interna verksamheter och utifrån identifierade utmaningar planerar och leder du också verksamhetsutvecklande projekt. Du arbetar även med att ta fram beslutsunderlag till vår nämnd, svara på remisser, skriva rapporter och göra utredningar i stort och smått. I uppdraget ingår också att samordna avdelningens rapporter i samband med tertialuppföljningar, verksamhetsplanering och verksamhetsberättelser. Du är, tillsammans med ett antal kollegor, förvaltningens ansvariga lex Sarah utredare. Arbetet är varierande och föränderligt. Andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tid.



Dina erfarenheter och kompetenser
Vi söker dig som har:

- akademisk utbildning; t ex socionom, beteendevetare, statsvetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- aktuell erfarenhet av arbete i någon av de verksamheter som drivs enligt LSS eller SoL, företrädesvis som chef eller inom verksamhetsutveckling
- erfarenhet av utredningsarbete
- praktisk erfarenhet och god kännedom av arbete med lagar och föreskrifter enligt SoL och LSS
- hög digital mognad och vana att arbeta i flertalet olika system
- god förmåga att uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift på svenska.
- arbete med förvaltningsövergripande uppföljning och dokument

Det är meriterande om du tidigare arbetat som chef med ansvar för att driva liknande typ av frågor.

Som person är du stabil och självgående och du drivs av att arbeta mot uppsatta mål. Du trivs bra med att arbeta självständigt men är flexibel och kan lätt växla till att samarbeta med andra såväl internt inom förvaltningen som externt. Du ser möjligheter där andra ser hinder och du har lätt för att omsätta dina kunskaper i praktiken. Du är analytisk och har förmåga att se vad som behövs för att säkerställa en strategisk utveckling. Vidare ör du duktig på att kommunicera och förmedla information till andra och anpassar din kommunikation till mottagaren.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och är intresserad av en ny utmaning? Varmt välkommen med din ansökan!

Mer om oss
Vi sitter centralt beläget i Skärholmens centrum. Du har en kontorsplats där men rör dig mestadels ute i stadsdelsnämndsområdet. Du omges av kollegor med stort engagemang och hög ambitionsnivå i arbetet. Vi är en utvecklingsinriktad förvaltning där vi jobbar för helheten och verksamhetens bästa. I detta uppdrag och på denna förvaltning får du ett utmanande och varierat arbete där du får bidra till ett bättre Stockholm. Läs gärna om våra förmåner inom Stockholm Stad https://jobba.stockholm/formaner/

Din ansökan
I samband med din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här specifika tjänsten. I ditt personliga brev vill vi att du ger en kort motivering om varför just du skulle passa för tjänsten och vad du kan bidra med i rollen.

Publiceringsdatum
2022-05-02

Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/3020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Skärholmen SDF, Stöd och service i egen regi

Kontakt
Elin Jacobsson, rekryteringskonsult
08-50811714

Jobbnummer
6593694

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: