Verksamhetscontroller till Skarpnäcks stadsdelsförvaltning, vika

Stockholms kommun / Controllerjobb / Stockholm
2020-01-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetscontroller till Skarpnäcks stadsdelsförvaltning, vika" (publicerad 2020-03-31) ⬅️


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.



Arbetsplatsbeskrivning
Ekonomiavdelningens övergripande uppdrag är att stödja, styra och utveckla de gemensamma administrativa processerna och verktygen inom stadsdelsförvaltningen.

Avdelningen ansvarar övergripande för planerings- och uppföljningsprocesser, verksamhets- och ekonomicontrolling, redovisning, IT, lokaler, miljöfrågor och reception. Vi söker nu en verksamhetscontroller till avdelningen. Du kommer att vara en av tre verksamhetscontrollers, där din huvudsakliga inriktning kommer att vara mot äldreomsorg och funktionsnedsättning. Eftersom vi är en av Stockholms stads mindre förvaltningar kommer du att arbeta brett även inom andra områden och därför delvis också med frågor inom förskolan samt individ- och familjestöd.

Publiceringsdatum
2020-01-17

Dina arbetsuppgifter
Rollen innebär att stödja, säkerställa och utveckla kvaliteten inom verksamhetsområdena äldreomsorg och funktionsnedsättning inom Skarpnäcks stadsdelsförvaltning. Du driver både strategiska och operativa frågor i nära samarbete med ansvariga chefer, politiker och utförare. Din närmaste chef kommer att vara ekonomichefen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar att:

• Genom dialog och analys stödja och vara behjälplig på förvaltnings- avdelnings- och enhetsnivå vid upprättande av verksamhetsplaner, tertialrapporter, verksamhetsberättelser och internkontroll.

• Stötta chefer inom verksamhetsområdena äldreomsorg och funktionsnedsättning, samt samordna det systematiska kvalitetsarbetet i vårt styr- och uppföljningssystem.

• Stödja ansvariga avdelningschefer i verksamhets, metod- och kvalitetsutveckling, samt arbeta med utrednings- och uppföljningsuppdrag.

• Samordna, utveckla och genomföra verksamhetsuppföljningar av verksamheter inom äldreomsorg och funktionsnedsättning i egen regi samt upphandlad verksamhet.

• Delta som avdelningens representant i olika nätverk.

• Vi för en nära dialog med våra politiker och du kommer även att arbeta med att ta fram beslutsunderlag till vår nämnd genom att svara på remisser, skriva rapporter och göra utredningar.

• Du kommer ha omvärldsbevakning inom våra verksamhetsområden, samt medverka i stadsövergripande projekt och utvecklingsarbeten.

• Du kommer att vara en viktig stödfunktion i förvaltningens strävan efter att konsekvent styra verksamheterna mot de resultat och förbättringar vi vill skapa för våra medborgare.

Vi erbjuder en möjlighet att utveckla dina kunskaper i praktiken. Du kommer att samarbeta med många olika yrkesroller och få en god insikt i samarbetet mellan tjänstemän och politiker. Du arbetar nära både stadsdelsdirektör och avdelningschefer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant akademisk examen eller motsvarande som tillsammans med arbetslivserfarenhet bedöms som likvärdig. Du har aktuell erfarenhet av att ha arbetat med kvalitets- och utvecklingsarbete, verksamhetsstyrning, verksamhetsuppföljning och analys inom en politiskt styrd organisation. Du har god förmåga att stötta och processleda verksamheterna i analyser av uppnådda resultat, som en del i styrning och uppföljning av verksamheterna.

Det är meriterande om du arbetat med liknande verksamhetsfrågor, samt om du har erfarenhet av stadens webbaserade lednings- och styrsystem och/eller arbete med mål- och resultatbaserad styrning.

Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person är du serviceinriktad, lyhörd och smidig med god förmåga att samarbeta. Du uppskattar samarbete med chefer och kollegor samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt och få ta egna initiativ.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Tjänsten är ett vikariat till och med december 2021 med möjlighet till förlängning.

Som anställd har du flextid, friskvårdstimme och tillgång till motionslokaler. Du kan även köpa förmånligt träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och träningsanläggningar.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
39,50/39,50. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/224".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen

Jobbnummer
5046808

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: