Verksamhetscontroller till Gävle!
Perido Skills AB / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Gävle,
Sandviken,
Söderhamn,
Östhammar,
Hedemora eller i
hela Sverige Är du en analytisk duktig verksamhetscontroller som nu vill få möjligheten att arbeta på en meriterande arbetsplats och stötta deras nationella verksamhet? Tycker du att det är roligt att arbeta mot uppsatta mål och se resultat? Har du dessutom en känsla för kvalitet och har tidigare erfarenhet av arbete som controller? Då ska du läsa vidare!
Publiceringsdatum2012-09-22BeskrivningPerido söker nu en verksamhetscontroller till en statlig förvaltningsmyndighet. Myndigheten har en handfull regionkontor och ett flertal mindre kontor över hela landet och sysselsätter flera tusen personer. Tjänsten är placerad i Gävle.
I rollen som verksamhetscontroller kommer du att vara delaktig i ansvarandet för en effektiv och proaktiv styrning i företagets verksamhetsområde och arbetar med samordning och uppföljning för ett eller flera projekt. I dina arbetsuppgifter ingår det bland annat att analysera och ifrågasätta projektets ekonomi och resurser samt indikera och följa upp avvikelser i aktuellt ekonomisystem. Vidare kvalitetssäkrar du ekonomiska rapporter i enlighet med projektstyrningsmodellen och planerar samt följer upp verksamheten och ansvarar för det praktiska arbetet kring månads- och tertialrapportering. Dessutom deltar du i verksamhetsplaneringen och hjälper till med att utveckla ekonomistyrningen på de olika avdelningarna i form av rutiner, prognoser och uppföljning. Utöver detta är du ett stöd till chefer, uppdragsledare och projektledare i uppföljningsarbetet.
Vi tror att du som söker är en social och kommunikativ person som trivs i en miljö där du får arbeta nära andra människor, men som samtidigt kan arbeta självständigt. Du är en driven och strukturerad person som har ett gott ordningssinne och besitter en stark motivation och drift att prestera. Du är engagerad, ansvarsfull och stresstålig samtidigt som du inte är rädd för att ifrågasätta ofullständigt material på ett konstruktivt sätt. Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil för detta jobb• Högskoleutbildning i företagsekonomi alt motsvarande kunskaper förvärvat på annat sätt
• Minst 3 års erfarenhet av liknande ekonomiarbete
• Erfarenhet av att samordna verksamhetsplanering och uppföljning inom en större enhet/avdelning
• Mycket goda kunskaper i Excel, Agresso och övriga Officepaketet
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Så ansöker duPå intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Heltid, sjukskrivningsvikariat. Tillträde omgående fram till 28 feb 2013.
ErsättningFast lön
Månadslön.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bif CV till
rekrytering@perido.se snarast möjligt, urvalet sker löpande.
Ange följande referens när du ansöker: 7857CR
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 1347018
Observera att sista ansökningsdag har passerat.