Verksamhetscontroller med inriktning miljösamordning

Stockholms kommun / Hälsoskyddsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla hälsoskyddsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Norrmalms stadsdelsområde har drygt 70 000 invånare. I stadsdelsområdet ingår förutom Norrmalm och Vasastan även den nya stadsdelen Hagastaden där bostäder, parkområden, handel, life science med världsledande forskning och avancerad vård växer fram. Norrmalms stadsdelsförvaltning erbjuder dig en attraktiv arbetsplats där vi tillsammans arbetar för att ge stockholmarna de bästa verksamheterna.



Rollen som verksamhetscontroller med inriktning miljösamordning

Vi söker dig som vill arbeta som verksamhetscontroller med miljö- och utvecklingsfokus i vårt team och bidra med din kompetens kring planering och uppföljning, systematiskt kvalitetsarbete och som kvalificerad utredare i en variation av frågor.

Du arbetar nära tillsammans med kollegor i en miljö som kännetecknas av arbetsglädje och ett öppet klimat. Arbetet är utmanande och omväxlande med engagerade kollegor och stor möjlighet till utveckling. Ditt uppdrag är att stödja organisationen med din kompetens inom klimat- och miljöfrågor. Du kommer arbeta med att implementera stadens miljöprogram genom att utforma och uppdatera förvaltningens miljö- och klimathandlingsplan samt stödja förvaltningens enheter med implementering av handlingsplanen. Ditt arbete ska leda till att minska stadsdelens koldioxidanvändning och hitta klimatsmarta lösningar. Du genomför utredningar och svarar på exempelvis skrivelser, remisser och medborgarförslag samt skriver rapporter. Utifrån stadens system för integrerad ledning och styrning samordnar du avdelningens rapporteringar till nämndgemensamma styrdokument.

Andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Arbetets innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tid.

Dina kompetenser och erfarenheter

Vi söker dig som har:

- en akademisk examen, gärna med samhällsvetenskaplig inriktning eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- erfarenhet att ha arbetat med uppgifter av utredande karaktär och att skriva tjänsteutlåtanden
- god förmåga att hantera det svenska språket både muntligt och som rutinerad skribent. Dina leveranser är målgruppsanpassade och lätta att ta till sig
- erfarenhet av att driva utveckling av verksamhetsstyrning och processutveckling.

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av arbete med miljöfrågor i offentlig verksamhet
- erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet Platina eller i planerings- och uppföljningssystem så som ILS webb (stratsys).

För att lyckas i rollen har du lätt för att skapa goda relationer genom ditt stabila, pedagogiska och serviceinriktade sätt. Du tycker om att ge stöd och support samt initierar och vårdar samarbete och skapa nya kontakter. Du ser din roll som en del i ett större sammanhang och har förmåga att ta hänsyn till olika perspektiv. Du har en problemlösande analysförmåga och vill vara med och utveckla förvaltningens verksamhetsstyrning. Du är mål- och resultatinriktad med tydligt fokus på uppdraget. Du är noggrann och tar stort ansvar och driver självständigt ditt arbete framåt. Vidare har du god förmåga att göra korrekta avvägningar, med avseende till verksamhetens bästa. Att vara prestigelös och flexibel är en självklarhet. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som är kommunikativ och har ett genuint intresse, kunskap och engagemang för klimat- och miljöfrågor!

Avdelningen för administration och prevention och kanslienheten

Kanslienheten ingår i avdelningen för administration och prevention. Inom avdelningen samlas merparten av förvaltningens stödfunktioner (HR, ekonomi, upphandling, IT.- och telefoni, registratur med flera) samt funktioner kopplade till större förvaltningsövergripande arbeten som planering- och uppföljningsdokument, trygghets- och säkerhetsfrågor, näringslivsfrågor, arbetet med ANDT frågor samt stöd till nyanlända. Kanslienheten ansvarar för förvaltningens säkerhets- och krisarbete, övergripande verksamhetsplanering, nämndhantering, arkiv, registratur, IT- och telefoni, intern kontorsservice, feriejobbshandläggning, handläggning av föreningsbidrag, informationssäkerhet samt samordning av digitalisering- och innovationsutveckling.

Vi erbjuder dig

Vi tillämpar flexibel arbetstid och vinter- och sommararbetstid samt möjlighet till semesterväxling. Förvaltningen bedriver ett aktivt friskvårdsarbete, erbjuder friskvårdsbidrag. Som medarbetare hos oss går det att köpa årskort till Stockholms stads simhallar inklusive gym till ett förmånligt pris.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2021-06-07

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/3415".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Norrmalm SDF, Kanslienheten

Jobbnummer
5795255

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: