Verksamhetscontroller med fokus på kommunikation

Helsingborgs stad, Kommunstyrelsens förvaltning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Kommunstyrelsens förvaltning i Helsingborg

HELSINGBORG -SUNDETS PÄRLA
Helsingborg är det naturliga navet i den norra delen av den expansiva Öresundsregionen.
Staden erbjuder såväl människor som företag unika möjligheter för utveckling och välbefinnande. Delaktighet, framtidstänkande och ständiga förbättringar utgör grunden för landets mest attraktiva stad.
Helsingborgs stad har ca 8 000 anställda med en omsättning som uppgår till drygt 6 miljarder. Inom Helsingborgs stad finns cirka 35 högskoleekonomer varav drygt tio arbetar inom den centrala ekonomiavdelningen på kommunstyrelsens förvaltning. Ekonomiavdelningen har ett uttalat funktionsansvar att samordna och utveckla ekonomiarbetet inom staden.
Centrala ekonomiavdelningen i Helsingborgs stad söker en verksamhetscontroller med fokus på kommunikation.

Publiceringsdatum
2011-03-10

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett utvecklande och stimulerande arbete i händelsernas centrum och söker efter en verksamhetscontroller som är redo för sitt andra eller tredje ekonomjobb på karriärstegen.
Du är intresserad av ekonomi-/verksamhetsstyrning och fokuserar på att skapa resultat kopplat till verksamhetens uppdrag. Vi ansvarar för stadens övergripande budget- och uppföljningsprocess samt utveckling av verksamhetsstyrning och beslutsstöd. Du kommer att vara fördjupat engagerad i Helsingborgs stads verksamhetsstyrning och uppföljning.
Din förmåga att uttrycka dig och skriva på svenska är mycket väl utvecklad, då du bland annat kommer arbeta med texter till olika publikationer såsom budgetdokument och ekonomirapporter. Du har ett gediget intresse av att använda IT som verktyg i ditt arbete. Du är även en driven användare av Officepaketet. Du har några års erfarenhet och goda kunskaper inom området verksamhetsstyrning och uppföljning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva projekt samt har praktisk erfarenhet av redovisning.

Kvalifikationer
Kvalifikationer/ Arbetslivserfarenhet
Högskoleexamen inom ekonomiområdet, gärna med IT-inriktning, samt några års erfarenhet av ekonomiarbete, gärna från näringslivet.

Dina personliga egenskaper
Din förmåga att se både delar och helhet samt sambandet mellan dessa är väl utvecklad och du har lätt för att se och skapa strukturer. Du är analytisk och vi förutsätter att du har ett självständigt och strukturerat arbetssätt, där du också har förmågan att driva flera processer samtidigt. Du har en god samarbetsförmåga samt kan kommunicera väl i både tal och skrift. Du är utvecklingsinriktad och initiativrik samt har ett gediget IT-intresse, gärna med erfarenhet från flera olika program inom olika områden. Humor och viss självdistans är andra egenskaper som kan komma väl till pass.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-03
Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan skickas via www.offentligajobb.se senast den 3 april 2011
Ange följande referens när du ansöker: A207032
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Ann-Marie Ståhlgren, 042- 10 59 03

Facklig kontakt
Cecilia Elmberg, 042-105345
Robert Lexeklint, 042-10 51 95

Företag
Helsingborgs stad, Kommunstyrelsens förvaltning

Adress
Helsingborgs stad, Kommunstyrelsens förvaltning
Personalavdelningen
25189 Helsingborg

Jobbnummer
873009

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Kommunstyrelsens förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Kommunstyrelsens förvaltning: