Verksamhetscontroller med avtals- och inköpsansvar inom IFO-FH

Göteborg, SDF Lundby / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg, SDF Lundby i Göteborg

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 48 000 invånare har oftast
bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 2 800 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en
sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.

Publiceringsdatum
2015-09-21

Arbetsuppgifter
Sektor IFO-FH har drivit ett omfattande utvecklingsarbete under de senaste åren och det finns en stabil plattform för det fortsatta arbetet. Att arbeta tillsammans för att utveckla människans egna resurser är sektorns motto och genomsyrar allt arbete.

Sektorn är uppdelad i tre områden; Myndighet, Sysselsättning/service och Boende. Här får du kollegor med hög kompetens och du ingår i en grupp med ett väl fungerande samarbete och positivt klimat. Alla medarbetare vid sektorns administrativa enhet och chefer sitter samlade i det nya socialkontoret i Glasiären nära Hjalmar Brantingsplatsen med goda kommunikationer och närhet till bland annat restauranger, gym och träningstillfällen. Förvaltningen erbjuder också goda friskvårdsmöjligheter.

Gillar du att arbeta med avtal, inköp och upphandling? Då är du den person vi söker.

Tjänsten som verksamhetscontroller med avtals- och inköpsansvar är placerad vid sektorns Administrativa enhet, som är en central stöd- och servicefunktion till chefer och medarbetare. Enheten leds av en administrativ chef och består av 12 medarbetare, som ger stöd och service inom fakturahantering, debitering, löneadministation, bemanning, arkiv, IT-stöd, kontrolluppgifter och inköp.

Tjänsten som verksamhetscontroller med avtals- och inköpsansvar är nyinrättad inom sektorn och innebär nära samarbete med chefer och socialsekreterare. Du ska tillsammans med sektorns verksamhetsutvecklare, metodutvecklare och administrativ chef stödja sektorns inriktning på ledning och styrning, huvudsakligen med hjälp av ekonomiska mått och uppföljningar. Du blir ett kvalificerat stöd i sektorns arbete med köp och uppföljning av boenden och platser. Du kommer ta fram statistik, underlag, medverka i analys och presentation av statistik.

Som verksamhetscontroller kommer du att ansvara för samordning av avtal och inköp gällande köpt vård och boenden. Du kommer att kontrollera och redovisa stickprov som gagnar verksamhetens utveckling. Din uppgift blir att upprätta rutiner, processbeskrivningar och riskbedömningar med fokus på inköp/upphandling och fakturahantering.

Eftersom tjänsten är ny kan arbetsuppgifterna komma att förändras utifrån sektorns behov och du har möjlighet att påverka innehållet i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en examen från förvaltningshögskolan, högskoleekonom alternativt en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Ett krav är att du har erfarenhet av arbete inom socialtjänst och med inköp/upphandling. Har du erfarenhet av arbete med LEAN ser vi det som meriterande.

Som person är du mål- och resultatorienterad och stimuleras av att bidra till en effektiv och kvalitetsmedveten organisation. Du trivs i en roll där du får möjlighet att arbeta självständigt och ta stort ansvar, samtidigt som du värdesätter och själv bidrar till ett bra samarbete inom verksamheten.

För denna tjänst söker vi dig som har en hög analytisk förmåga, som är lyhörd och kommunikativ och som har en förmåga att kunna påverka andra.
En god förmåga att kunna uttrycka dig väl på svenska språket i tal och skrift är nödvändigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och administrativ skicklighet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

I Lundby arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-05
Ange följande referens när du ansöker: A477292
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jim-Alex M. Hirschi, Administrativ chef 031-366 75 45

Facklig kontakt
Linn Andersson-Ax, Saco/SSR 031-366 74 02
Ashraf Nasseri, Vision 031-366 76 13

Företag
Göteborg, SDF Lundby

Adress
Göteborg, SDF Lundby
Box 22006
40072 Göteborg

Kontorsadress
Wieselgrensgatan 11

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2442259

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg, SDF Lundby

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg, SDF Lundby: