Verksamhetscontroller

Randstad AB / Organisationsutvecklarjobb / Gävle
2023-07-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetscontroller" (publicerad 2023-07-25) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-07-06

Dina arbetsuppgifter
Gästrike återvinnare i Gävle söker dig som vill vara med och göra skillnad! Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? Längtar du dessutom efter att få tillhöra en organisation med stark gemenskap och en arbetsplats som värderar balansen mellan familjen och arbetet?
Då håller vi tummarna för att vi matchar varandra!

Rollen som verksamhetscontroller är en spännande och social roll med många kontaktytor där du bidrar till att förbättra våran verksamhet med hjälp av din analytiska förmåga och starka drivkraft.

En viktig del av arbetet handlar om att samla in fakta, genomföra analyser och sammanställa rapporter till stöd för att utveckla och effektivisera verksamheten. I uppdraget ingår rapportering och utskick av statistik till externa kunder och myndigheter. Utifrån din kunskap ansvarar du för att svara på remisser, tjänsteutlåtanden, delta i upphandlingsarbete samt vissa utredningsuppdrag inom ekonomiområdet. Du är också ett konsultativt stöd till förbundets chefer och förtroendevalda politiker i de delar som rör ditt uppdrag och du förväntas hålla dig uppdaterad och omvärldsbevaka.

Som verksamhetscontroller är du placerad på avdelningen för verksamhetsstöd och utveckling, här arbetar du självständigt men även i samarbete med övriga stödfunktioner.

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en likande roll med fokus på strukturerat analys- och förbättringsarbete. Du har en stark IT-kompetens, ett systemintresse, är en erfaren användare av Excel och har ett intresse för statistik.

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom område som vi bedömer som relevant för tjänsten.

För att passa och trivas i rollen så är du strukturerad, resultatorienterad, analytisk och har ett eget driv som gör så att du vill utveckla både verksamheten och dig själv. Arbetsuppgifterna spänner över många olika verksamhetsområden varför du behöver vara bra på att snabbt kunna se samband och vilja arbeta på både övergripande- och detaljnivå. I rollen ingår många kontaktytor inom företaget vilket gör att du har lätt för att skapa relationer och kommunicera på tydligt sätt.
Känner du igen dig i denna beskrivning så är du varmt välkommen att söka dig till ett härligt gäng av engagerade medarbetare.

Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-08-20. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta gustaf.sjogren@randstad.se. Vi kommer att påbörja intervjustadiet först efter att annonsen gått ut.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Tillsammans med övriga stödfunktioner genomföra, utveckla och systematisera löpande inrapportering av statistik till myndigheter, externa- och interna kunder
Stötta avdelningschefer med analyser, statistik och beslutsunderlag
I samarbete med ledningen planera och genomföra förbättringsprojekt och säkerställa att projektet genomförs enligt planen
Hantering av avtal med externa kunder och stöd till säljare
Fungera som ett övergripande verksamhetsstöd vad gäller utredningar, rapporter, intäkts - och kostnadsuppföljning

Anställningsform: Tillsvidareanställning,
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dagtid

Kvalifikationer
Kvalifikationer
Erfarenhet av en likande roll med fokus på strukturerat analys- och förbättringsarbete
IT-kompetent och erfarenhet av Excel
Eftergymnasial utbildning inom för tjänsten relevant område
Intresse för statistik

Meriterande
Erfarenhet av att arbeta med verksamhetsstyrning i en politisk styrd organisation
Intresse för digitalisering/automatisering

Om företaget
Gästrike återvinnare är ett kommunalförbund bestående av Gävle, Sandviken, Ockelbo, Hofors och Älvkarleby kommuner. Förbundet bildades 2001 med uppdrag att ansvara för den kommunala avfallshanteringen i de fem medlemskommunerna. Gästrike återvinnare ger service åt 168 000 människor och ansvarar för insamling, behandling, planering och information när det gäller hushållsavfall. Gästrike återvinnare är en utvecklingsorienterad organisation med hög kompetens inom hållbar avfallshantering. Vi hjälper våra invånare att ha ett bekvämt liv på ett hållbart sätt. Det ska vara lätt att göra rätt. Gästrike återvinnare bidrar även till en regional utveckling genom att exportera vår kunskap till andra länder och på så vis stimulera det regionala näringslivet.

Tillsammans - gör vi skillnad - för en värld som räcker längre!

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201441127".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Gustaf Sjögren
gustaf.sjogren@randstad.se

Jobbnummer
7946127

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: