Verksamhetscontroller

Karlstads kommun / Företagsekonomjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlstads kommun i Karlstad, Torsby eller i hela Sverige

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.




Publiceringsdatum
2022-05-04

Beskrivning
Tjänsten är placerad på Arbetsmarknads och socialförvaltningen med inriktning och särskilt ansvar för Vuxenavdelningen, som är en av förvaltningens tre avdelningar.

Vuxenavdelningens uppdrag är att utreda och bedöma behov samt bevilja insatser för personer fr o m 25 år med missbruks- och beroendeproblematik och/eller psykisk funktionsnedsättning. De största insatserna på avdelningen är 13 boendeverksamheter av skilda slag, samt boendestöd i det egna hemmet. Avdelningen består av 200 medarbetare fördelade inom åtta enheter. Avdelningen leds av en avdelningschef och åtta enhetschefer.

Dina arbetsuppgifter
I verksamhetscontrollerns uppgifter ingår ansvar för avdelningens budgetarbete, ekonomiska uppföljning, prognos- och analysarbete, samt att ansvara för externa avtal och internkontroll. I uppdraget ligger att ha regelbunden kontakt med avdelningschef/enhetschefer, samt lägga avdelningens internbudget, redovisa utfall och bokslut. Även redovisning av verksamhetsstatistik såsom nyckeltal mm ingår. Din roll innebär att utveckla och kvalitetssäkra redovisningen och vara ett konsultativt stöd till avdelningens chefer vad gäller ekonomifrågor. Du deltar regelbundet i avdelningens ledningsgrupp. I din roll förväntas du även ha vissa förvaltningsövergripande uppgifter när det gäller ekonomifrågor och kommer att ha din bas i förvaltningens ekonomigrupp som leds av ekonomichefen.

Kvalifikationer
Akademisk examen inom ekonomi. Du ska ha några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från offentlig verksamhet, samt erfarenhet av att arbeta med IT-baserad ekonomi och verksamhetssystem och goda kunskaper i Excel. Arbetet ställer krav på god förmåga att utrycka sig i tal och skrift, analytisk förmåga, flexibilitet och god förmåga att snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter. Du måste kunna hålla deadlines, vara självgående, drivande och resultatinriktad. Vi vill också att du har intresse för socialtjänstens arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Karlstads kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Karlstads kommun (org.nr 212000-1850)

Arbetsplats
Arbetsmarknads- och socialförvaltningen, Vuxenavdelningen

Kontakt
Erica Billow
054-5405230

Jobbnummer
6607753

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlstads kommun: