Verksamhetscontroller

Göteborgs stad., Trafikkontoret / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Trafikkontoret i Göteborg

Just nu står Göteborg inför sitt största utvecklingssprång i modern tid. Vår stad kommer att växa med 150 000 invånare fram till 2035. Vi på trafikkontoret har en central roll i detta. Idag är vi 420 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och näringsliv. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad för alla.


Publiceringsdatum
2018-07-06

Arbetsuppgifter
Trafikkontoret är på en spännande utvecklingsresa och nu stärker enhet nämnd- och ärendehantering upp med ytterligare en kompetens för att ta ett mer samlat grepp om arbetet med den ökande informationshanteringen. Vi söker dig som har kunskap och vilja att, tillsammans med våra arkivarier, registratorer, nämndsekreterare och i nära samarbete med utvecklingsledare inom t ex i process- och projektutveckling, lotsa kontoret vidare igenom dagens och morgondagens utmaningar inom dokument- och informationshanteringsområdet.
Vi erbjuder ett varierat arbete med såväl självständigt utförande som arbete tillsammans med andra.

Detta är en ny befattning på kontoret, vilket innebär ett spännande utvecklingsuppdrag. För att förenkla och skapa nytta för förvaltningens medarbetare och chefer bygger du, i nära samarbete med verksamheten, upp och utvecklar arbetssätten genom hela processen från planering till genomförande och förvaltning.

I uppdraget ingår att särskilt utveckla, förvalta och utföra arbete i stadens kvalitetshandbok/ IT-stöd Verksamhetshandboken, där det bland annat ingår att skapa ny struktur och rätt behörighet kopplat till dokument enligt Göteborgs stads riktlinjer.
Du stödjer verksamheten i dokumenthantering utifrån stadens styrande dokument, skapar mallar och anpassar efter verksamhetens behov. I ditt arbete dokumenterar du arbetssätt, skapar nya rutiner och du medverkar i arbetet att se över IT-stöd för dokument- och ärendehantering.

Du är rådgivare och nära stöd till chefer och medarbetare när det gäller styrande och stödjande dokument och mallar, du deltar i olika projekt och nätverk och anordnar utbildningar för kontorets medarbetare inom området. I trafikkontorets arbete med att digitalisera administrativa processer bistår du med din kunskap och utveckling av mallar i våra IT-system.




Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett intresse för dokument och dokumenthantering och samtidigt arbetar för att IT-stöd/system ska kunna underlätta vardagen. Du tycker om att arbeta med verksamhetsutveckling och har förmågan att se sammanhang strukturerat och att omvandla lagkrav och verksamhetens behov till praktik. Du är serviceinriktad, noggrann, och har en förmåga att samarbeta med andra för att skapa bättre resultat.

Vi tror att du har en högskoleexamen inom offentlig förvaltning eller arkivvetenskap, alternativt annan utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har praktisk erfarenhet inom området med fokus på dokumenthantering och dokumenthanteringssystem och har god kännedom om de regelverk som finns inom området och om vad det innebär att arbeta i en offentlig verksamhet.

Kompetens inom Dataskyddsförordningen och informationssäkerhet är meriterande samt arbete med verksamhetshandboken och Göteborgs stads styrande dokument.
Du är en avancerad användare och mycket väl förtrogen i programvarorna Word, Excel och Powerpoint. Vi ser gärna att du har erfarenhet av mallproduktion i dessa program.

Välkommen med din ansökan!

Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet

ÖVRIGT
I semestertider kan möjligheten att svara på frågor om tjänsten vara begränsad.
Om du vill sälja annonser och rekryteringstjänster - ber vi dig lägga din tid på annat - vi har redan hunnit bestämma hur vi vill synas och jobba i den här processen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-19
Ange följande referens när du ansöker: A799561
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Axberg 031-368 23 53
Maria Hagberg 031-368 26 46

Företag
Göteborgs stad., Trafikkontoret

Adress
Göteborgs stad., Trafikkontoret
Box 2403
40316 Göteborg

Kontorsadress
Köpmansgatan 20

Jobbnummer
4244105

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Trafikkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Trafikkontoret: