Verksamhetscontroller

Upphandlingsmyndigheten / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upphandlingsmyndigheten i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Vi förstärker vår strategiska utvecklingsfunktion med en verksamhetscontroller. Funktionen är på myndighetsövergripande nivå och det närmaste stödet till generaldirektören. Funktionens huvudsakliga fokus är att stötta i myndighetens övergripande strategiarbete, samordna verksamhetsplanering och uppföljning, processleda samt hantera myndighetens omvärldsbevakning. I funktionen ingår även samordningsansvar för vårt arbete med Agenda 2030 och miljöledning i staten.

Vad ska du arbeta med?
Som verksamhetscontroller kommer du att stödja myndighetens ledning och chefer i arbetet med verksamhetsuppföljning, styrning, planering och analys. Du har fokus på att utveckla organisationen på ett effektivt sätt så att vi levererar enligt våra uppdrag och du bidrar därmed till att utveckla myndighetens ledningsprocesser. Vidare deltar du i utveckling och förvaltning av de system och processer som är kopplade till detta arbete, samt andra myndighetsövergripande områden. Du kommer att driva och projektleda arbetet med myndighetens årsredovisning och budgetunderlag samt samverka med myndighetens ekonomicontroller i flera frågor.

Rollen som verksamhetscontroller är varierande och du har möjligheter att påverka arbetsuppgifter och hur de ska utföras. Upphandlingsmyndigheten är en liten myndighet under uppbyggnad vilket gör att du som verksamhetscontroller får arbeta med en bredd av frågor på olika nivåer. Du kommer att få inblick i myndighetens verksamhet och en chans att påverka utformningen av verksamhetens processer.

Du ingår i funktionen för strategisk utveckling och kommer att arbetsledas av den strategiska utvecklaren som även ingår i ledningsgruppen. Du kommer kontinuerligt ha ett nära samarbete med organisationens ledning.

Publiceringsdatum
2018-07-03

Kvalifikationer
• Relevant högskoleutbildning.
• Minst två års erfarenhet av liknande arbete med verksamhetsplanering/uppföljning och styrmodeller.
• En god förståelse för organisationers och medarbetares förutsättningar och behov.
• Erfarenhet av årsredovisningsarbete.
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på både svenska och engelska.

Meriterande

• Erfarenhet av arbete som controller inom offentlig verksamhet.
• Erfarenhet av arbete med indikatorer, mål och mått samt riskarbete.
• Erfarenhet av att arbete med miljöledning i staten (miljöledningssystem).

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i arbetet tror vi att du med högt tempo och stort fokus levererar resultat i rätt tid och strukturerar ditt arbete utifrån verksamhetsmål och tidplaner. Du är duktig på prioriteringar och att hitta rätt ambitionsnivå, och har lätt att samverka med andra i ditt uppdrag. Du är pedagogisk och skicklig på att kommunicera. Du är drivande och har intresse för utveckling, samtidigt som du är analytisk och strukturerad. Att samarbeta och hjälpas åt i såväl teamet för strategisk utveckling som med andra inom organisationen är självklart.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Om Upphandlingsmyndigheten
Upphandlingsmyndigheten är en ung myndighet med uppdrag är att ge stöd till upphandlande myndigheter och leverantörer i hela inköpsprocessen genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. I dagsläget är vi ca 80 medarbetare.

Anställningen
Vi söker en medarbetare för en tillsvidareanställning. Anställningen är på heltid. Vi sitter i nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.

Så ansöker du
Tycker du att detta låter intressant? Skicka din ansökan via vårt rekryteringssystem senast den 19 augusti 2018. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

För mer information, kontakta
Johanna Carlstedt, HR-specialist, 08-586 217 94

Johanna Enberg, Saco-S, 08- 586 217 36

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Upphandlingsmyndigheten

Adress
Upphandlingsmyndigheten
Svetsarvägen 10
17141 Solna

Kontorsadress
Svetsarvägen 10

Jobbnummer
4235616

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upphandlingsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upphandlingsmyndigheten: