Verksamhetscontroller

Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för Mölndalsborna. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 5200 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 65 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Social- och arbetsmarknadsförvaltningen handlägger delar av socialtjänstens verksamheter och är organiserad i tre verksamhetsområden; Vuxen, Barn och familj samt Integration. Till verksamheternas stöd finns en stab som servar verksamheterna med ekonomi, administration, kommunikation samt kvalitets- och utvecklingsfrågor. Förvaltningen har ca 240 medarbetare och ett 20-tal chefer.




Publiceringsdatum
2017-12-15

Arbetsuppgifter
Vi inrättar nu en ny tjänst som Verksamhetscontroller. Tjänsten är organisatoriskt placerad på enheten kvalité- och utveckling och du kommer arbeta tillsammans med andra specialistfunktioner som jobbar med övergripande kvalitetssäkring och utveckling ut mot verksamheterna.

I uppdraget som verksamhetscontroller kommer du jobba mycket med utveckling och framtagande av verksamhetsmått, nyckeltal, statistik och avvikelser. Du kommer
att få vara delaktig i implementeringsarbetet av ett IT-stöd för vårt kvalitetsledningssystem utifrån Socialstyrelsens föreskrifter (SOSFS 2011:9) och arbeta mycket med uppföljning och analys. Du kommer delta i det årligt återkommande arbetet med verksamhetsplan, verksamhetsberättelse, kvalitetsberättelse samt löpande stötta chefer med måluppföljning i IT-stödet Hypergene. Du kommer ingå i det stadsövergripande nätverket för mål och kvalité.

Du kommer att samverka med chefer och medarbetare och få en viktig övergripande roll när verksamheten framöver kommer digitalisera ansökningsprocessen av ekonomiskt bistånd samt ställa om till ett mer arbetsmarknadsinriktat arbete. Dina arbetsuppgifter i detta kommer vara att löpande mäta effekter på processer i detta utvecklingsarbete.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har för uppdraget, relevant akademisk examen gärna med inriktning mot statsvetenskap eller ekonomi. Du ska ha gedigen kunskap om och vara intresserad av kvalitetsarbete, statistik och utvecklingsarbete. Du måste behärska Office-paketet och vara speciellt kunnig i Excel. Det är viktigt att du är noggrann, utvecklingsinriktad och har erfarenhet av arbete i kommunal verksamhet. Du ska kunna samla in, bearbeta och analysera större mängder statistik och uttrycka dig mycket väl i tal och skrift, samt ha förmåga att på ett pedagogiskt sätt presentera material muntligt.

Du är strukturerad, analytisk, ansvarstagande och lösningsfokuserad. Du är lyhörd för chefers behov inom analysområdet och har förmåga att ta egna initiativ där utvecklingsbehov finns. Du är handlingskraftig och gillar att självständigt driva och leda processer framåt.

Vi söker rätt person för uppdraget och kommer att fästa stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-09
Ange följande referens när du ansöker: A740254
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Lyréus maria.lyreus@molndal.se 031-315 10 76

Företag
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Adress
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen
Södra Ågatan 4 A-B
43182 Mölndal

Kontorsadress
Södra Ågatan 4 A-B 43182 Mölndal

Jobbnummer
3857834

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen: