Verksamhetscontroller

Konsumentverket / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Konsumentverket i Karlstad, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Om jobbet
Avdelningen för verksamhetsstöd består av tre enheter som ansvarar för administrativa frågor, HR samt IT. Till avdelningsledningen finns dessutom en controllerfunktion med en ekonomi- och en verksamhetscontroller knuten. Avdelningen ansvarar för att verkets ledning och verksamheter har ett stöd som är strategiskt, effektivt, tydligt, tillgängligt och användarvänligt. Verksamheten är huvudsakligen intern till sin karaktär men det finns också ett stort behov av omvärldsbevakning inom respektive område.

Som verksamhetscontroller arbetar du tillsammans med chefer och planeringssamordnare i övriga delar av verksamheten med verksamhetsplanering på kort och lång sikt. Du tar bland annat fram relevanta underlag, gör analyser och uppföljningar. Uppdraget innebär att du deltar i och utvecklar arbetet med verksamhetsstyrning där stöd, information och kommunikation är centralt.
Du arbetar med, eller projektleder, utvecklingsprojekt inom styrning och stöd samt verksgemensamma uppdrag. Du deltar i arbetet med årsredovisningen och ansvarar för vissa delar av denna. I samband med budgetarbete samarbetar du med ekonomicontroller och avdelningschef. Omvärldsbevakning av utvecklingen inom dina ansvarsområden ingår också i arbetet.

Din profil
Du har högskoleutbildning inom ekonomi eller annan relevant inriktning och har goda kunskaper inom ekonomiområdet. Du har erfarenhet av arbete med verksamhetsstyrning- och/eller verksamhetsplanering och även av projektledning i större verksamhet. Erfarenhet av budgetarbete, utvecklingsarbete och controllerarbete är meriterande. Det är också värdefullt med goda kunskaper i Excel. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska samt har goda kunskaper i engelska.

Du är kommunikativ, noggrann, ansvarstagande, analytisk och har förmåga att se helheter. Du har god planeringsförmåga och är strukturerad och effektiv i ditt arbete. Med fokus på uppdraget arbetar du lösningsorienterat och tar initiativ för att hitta nya vägar. Du arbetar självständigt men tycker också om att arbeta tillsammans med andra. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke. Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.

Anställningen
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Du kommer att arbeta i Karlstad. Tillträde enligt överenskommelse.

Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av avdelningschef Anna Stjärnhem.
Fackliga representanter är Torbjörn Noaksson för OFR vid Konsumentverket och Lena Bergman Bokvist för SACO-S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.

Så här ansöker du
Du söker tjänsten i vårt rekryteringsverktyg www.konsumentverket.se/jobb.
Det är viktigt att du i ditt personliga brev anger dnr. 2017/1301.

Senast den 10 januari 2018 vill vi ha din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2017-12-13

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-10
Ange följande referens när du ansöker: Dnr. 2017/1301
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Stjärnhem 0771-423300

Företag
Konsumentverket

Adress
Konsumentverket
Box 48
65102 KARLSTAD

Kontorsadress
Box 48

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Konsumentverket

Jobbnummer
3852296

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Konsumentverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Konsumentverket: